Mierime vysoko, SBA spúšťa novú kampaň a predstavuje unikátny merch.SBA
StoryEditor

Slovenský basketbal prináša kampaň Mierime vysoko. Chce zaujať aj nefanúšikov

20.11.2025, 09:28
Autor:
lezlez

Slovenská basketbalová asociácia (SBA) spustila v novembri dlhodobo pripravovanú kampaň Mierime vysoko. Popri stratégii a novej vízii predstavila aj modernú vizuálnu identitu a reprezentačné dresy. Kampaň signalizuje, že SBA chce z basketbalu vytvoriť výraznejší spoločenský fenomén a osloviť publikum aj mimo športovej komunity.

Začiatkom roka vznikla ideová línia, ktorá v novembri vyústila do predstavenia kampane na ikonickom bratislavskom Kamzíku. SBA médiám a verejnosti predstavila svoje ciele a novú stratégiu, a to symbolicky, vo výške, čo korešpondovalo s ambicióznym sloganom.

SBA odhalila aj nové reprezentačné dresy, v ktorých sa ženské basketbalistky prvýkrát ukázali v domácom zápase v Bratislave proti Poľsku v kvalifikácii majstrovstiev Európy 2027. Priamo v hľadisku ho sledovalo viac ako 1500 divákov.

“Neoznámili sme len stratégiu slovenského basketbalu, ale spoločne sme odštartovali nový príbeh s jedinou jasnou líniou: Mierime vysoko. Basketbal má na Slovensku nenaplnený potenciál. Nechceme, aby bol len obyčajným športom. Ideme z neho spraviť tému, ktorá bude rezonovať,“ hovorí marketingový manažér SBA Vladimír Janček.

image

Mierime vysoko, SBA spúšťa novú kampaň a predstavuje unikátny merch.

SBA

Predstavitelia slovenského basketbalu si stanovili konkrétne športové ciele. Od snahy spolupoorganizovať významný seniorský šampionát až po účasť slovenského tímu na olympijských hrách v 3x3 basketbale. Ambíciou je i to, aby mužská aj ženská reprezentácia pravidelne štartovali na záverečných kontinentálnych šampionátoch.

“Tieto úspechy chceme dosiahnuť tak, že sa basketbal stane fenoménom plným emócií a zábavy, ktorý si zaslúži čo najviac divákov a street kredit v uliciach,“ zdôraznil Janček.

“Mierime vysoko je aj sloganom národných tímov. Mala by to byť vnútorná motivácia hráčov, trénerov a asociácie,“ vraví generálny sekretár SBA Andrej Kuffa.

Kľúčovou súčasťou kampane je nová vizuálna identita, ktorú SBA pripravila v spolupráci so slovenskými dizajnérmi Pavlom Kyselicom a Matejom Špánikom. Ich cieľom bolo vytvorenie moderného brandu, ktorý dokáže zaujať nielen športové, ale aj širšie publikum.

Snažili sa o moderný a príťažlivý produkt. Pracovali na dizajne dresov mužskej a ženskej reprezentácie a kolekcii merchu, ktorú nájdu fanúšikovia v kamennej predajni TheStreets v Bratislave a čoskoro i online.

image

Mierime vysoko, SBA spúšťa novú kampaň a predstavuje unikátny merch.

SBA

“Kampaňou Mierime vysoko robíme prvý krok k tomu, aby bol slovenský basketbal viac na očiach. Chceme vystúpiť z bubliny malej športovej komunity a zaujať ľudí, ktorým doteraz slovenský basketbal unikal. Uchopili sme celú značku moderným a neopozeraným štýlom. Basketbal je mestotvorný šport so silným kultúrnym presahom do hudby, módy aj sociálnych sietí. Chceme tam byť autentickí,“ približuje stratég Pavol Kyselica.

Nosným motívom sa stalo zvýraznenie písmen SK v slove basket, podporené tvarom šípky smerujúcej nahor.

“Zvýraznením písmen SK v logu prepájame basketbal so Slovenskom. Na dresoch taktiež dominuje tvar šípky na hrudi, v ktorom je umiestnený nápis Slovakia. Samotný tvar pripomína šípku nahor. Je metaforou pre viac významov, napr. ukazuje na tvar hráčky alebo hráča alebo je to šípka ako štít hôr. Každý v nej nájde to svoje. S heslom Mierime vysoko sme mali najvyššie ciele ako pretransformovať značku Slovak Basket na moderný a ucelený brand,“ prezrádza dizajnér Matej Špánik zo spoločnosti Nice Guy.

Nový dizajn je postavený predovšetkým na modrej farbe.

“Je to z dôvodu, že modrá je národnou farbou slovenského športu, či vo futbale, hokeji, atletike a v ďalších športoch. Základnú modrú sme doplnili dynamickou svetlou modrou. Je metaforou na modrú oblohu, keďže chceme, aby slovenský basketbal smeroval do výšky,“ vysvetľuje Špánik. Vizuálnu identitu dopĺňa unikátne písmo Basket Narrow, vytvorené typografickým štúdiom Setup Type.

“Zvolili sme odvážnejší prístup. Vizuálne spracovanie písma je do istej miery inšpirované typografickým štýlom Martina Benku, ktorý vo svojej tvorbe často pracoval s ostrými, skôr priam až s ostrými, geometrickými ťahmi. My sme tento odkaz preniesli do modernejšieho štýlu,“ pokračuje Špánik.

Dôležitou súčasťou kampane bola fotografická prezentácia nových dresov. Známy reklamný fotograf Jakub Čaprnka preferoval jednoduché pozadie, so silným dôrazom svetla na dres. Fotenie s dôrazom na anonymitu hráča a hráčky prinieslo profesionálny a nadčasový výsledok.

“Bolo to krásne zadanie. Páči sa mi, že svetlo na fotkách mohlo zostať také, aké sme ho urobili, bez zásahov AI a výraznej postprodukcie. Celkovo veľmi vítam iniciatívu Mierime vysoko a ambíciu urobiť z basketbalu brand s pridanou hodnotou. Osobne som v mladosti hrával na ulici basketbal, ale nikdy som nebol na žiadnom oficiálnom zápase. Až 12. novembra sme prišli s deťmi fandiť Slovenkám, čo bol prvý zápas v nových dresoch. Táto skúsenosť na mňa zapôsobila natoľko, že som sa stal oficiálne fanúšikom slovenského basketbalu,“ komentuje fotograf Jakub Čaprnka.

image

Mierime vysoko, SBA spúšťa novú kampaň a predstavuje unikátny merch.

SBA/Jakub Čaprnka

Podujatie na Kamzíku a následný zápas Sloveniek s Poľskom mali za cieľ nielen zaujať vizuálne, ale aj ukázať novú energiu slovenského basketbalu.

“Chceli sme upútať pozornosť verejnosti niečím novým a netradičným. Samotný zápas bol vďaka množstvu sprievodných aktivít naozajstným kultúrnym a vizuálnym zážitkom,“ doplnil Kyselica.  

Kampaň Mierime vysoko je pre SBA silným záväzkom. Nie je iba o dizajne nových dresov či merchu, ale aj o dlhodobých ambíciách. Kampaňové heslo symbolizuje smelé a vysoké ciele.

“Všetky aktivity vnímame ako základ pre definované DNA slovenského basketbalu. Ďalšie kroky budú o popularizácii slovenského basketbalu, hlavne v mládeži, alebo rôznych iných aktivitách na športoviskách či školách,“ hovorí Špánik.

“Slovensko si zaslúži veľké basketbalové príbehy, aké nám zanechali legendy. Mierime vysoko je náš záväzok nadviazať na tento odkaz a vrátiť nášmu športu rešpekt a miesto v srdciach fanúšikov,“ dodáva marketingový manažér SBA Vladimír Janček

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2025 02:41