Tá ponúka výhry vo výške takmer 20-tisíc eur a tvoria ich najmä investičné zlato v podobe štyroch jedno-uncových tehličiek a darčekové poukazy na nákup. Súťaž je naviazaná na aplikáciu Lidl Plus a predstavuje príklad, ako môže potravinový retail využívať fyzické investičné aktíva ako súčasť modernej vernostnej stratégie.
V prostredí vysokej cenovej citlivosti zákazníkov sa obchodné reťazce predbiehajú v zľavách a akciách. Lidl sa túto zimu rozhodol pridať do boja o pozornosť prvok, ktorý doteraz patril skôr do sveta investícií – zlatú tehličku.
V rámci súťaže Zlaté Vianoce ponúkne zákazníkom štyri investičné tehličky s hmotnosťou jednej unce (31,1 g) a desiatky darčekových poukazov na nákup vo svojich predajniach.
Zlato ako investícia, nie iba symbol luxusu
Diskontný reťazec pred sviatkami rozdá výhry vo výške takmer 20-tisíc eur. „Namiesto ďalšej jednorazovej zľavy sme zvolili odmenu, ktorá má dlhodobú hodnotu a silnú emóciu. Zlato je symbol stability – a práve o stabilite a rozumnom nakupovaní s Lidl Plus sa dlhodobo rozprávame so zákazníkmi,“ ozrejmuje novú kampaň Branislav Brzula, vedúci úseku starostlivosti o zákazníka, Lidl Slovenská republika.
Vernostná aplikácia v centre diania
Súťaž prebieha od 1. do 28. decembra 2025 výlučne v kamenných predajniach Lidl na Slovensku a je naviazaná na využívanie vernostnej aplikácie Lidl Plus. Každý takýto nákup predstavuje jednu účasť v žrebovaní. Zákazník týmto spôsobom prirodzene prepája každodenný nákup s digitálnym vernostným systémom reťazca.
Od kupónov k „prémiovým“ odmenám
Lidl Plus je pre reťazec kľúčovým nástrojom, ako pracovať s dátami o nákupnom správaní a ponúkať zákazníkom personalizované zľavy. Súťaž Zlaté Vianoce tento model rozširuje o prvok prémiovej odmeny – namiesto pravidelných menších benefitov tento raz pre zákazníkov vkladá do hry investíciu do budúcnosti a desiatky poukazov na nákup v reťazci.
Pre Lidl ide o zaujímavú formu marketingovej investície: hodnotné ceny majú potenciál posilniť lojalitu zákazníkov k aplikácii a zároveň diferencovať značku v silne konkurenčnom segmente potravinového retailu.
„Lojalita k značke sa dnes nevytvára iba cenou. Zákazníci očakávajú prehľad, jednoduchosť a pocit, že sa im vernosť reálne vracia. Digitálna karta v mobile a možnosť vyhrať výnimočnú cenu sú logickým pokračovaním tohto trendu,“ vysvetľuje Brzula.
Prečo práve zlato?
Zlato sa v ekonomických debatách spája najmä s ochranou hodnoty majetku a diverzifikáciou portfólia. V tomto prípade sa z investičného nástroja stáva súťažná výhra – no symbolika zostáva. Aj analýza World Gold Council ukazuje, že zlato sa skutočné oplatí. Za posledných viac ako 50 rokov bol dlhodobý výnos zlata v priemere nad úrovňou inflácie, teda zlato si dlhodobo udržalo a zhodnocovalo reálnu hodnotu.
Jedna unca síce z nikoho neurobí veľkého investora, ale je to reálna, hmatateľná ukážka toho, ako môže vyzerať prvý krok k diverzifikácii majetku. Zaujímavé je, že tento princíp sa dnes objavuje aj v spotrebiteľských kampaniach. Namiesto klasických zliav alebo bodových systémov obchodník ponúkne fyzické zlato – tým sa z marketingovej akcie stáva niečo viac než len krátkodobý impulz k nákupu.
Retailový reťazec využíva investičné aktívum ako súčasť vernostnej stratégie. Ide o ďalší príklad, ako sa finančné a spotrebiteľské svety prelínajú v každodennej praxi.
Predvianočný čas ako prirodzený „peak“ spotreby
Kampaň je načasovaná na predvianočné obdobie, keď domácnosti prirodzene zvyšujú výdavky na potraviny, darčeky a sezónny sortiment. Pre obchodníka je to šanca:
• motivovať zákazníkov, aby koncentrovali väčšiu časť svojich nákupov do jedného reťazca,
• posilniť používanie digitálnych nástrojov (aplikácia),
• zbierať dáta a spätnú väzbu, ktoré následne umožnia lepšie plánovanie ponuky a kampaní.
„Z pohľadu zákazníka ide o príležitosť, ako bežný vianočný nákup premeniť na možnosť získať niečo mimoriadne. Z pohľadu nás ako obchodníka je to investícia do budúcej lojality a do toho, aby sme ľuďom ukázali pridanú hodnotu Lidl Plus,“ uzatvára Brzula.

