Fofola AI od Darwin and the Machines a Fameplay.Darwin And The Machines
StoryEditor

Unikátny experiment. Ikonický Ftefan z kampane Fofola ožil vďaka AI nástrojom

23.12.2025, 10:30
Autor:
michmich

Pri príležitosti desiateho výročia kampane Fofola oslovila agentúra Darwin and the Machines produkčný tím Fameplay vedený Jurajom Felixom s cieľom zistiť, koľko by teraz stála a trvala produkcia obľúbenej kampane Fofola, no vytvorenej výhradne pomocou dnes dostupných AI nástrojov.

V minulosti bolo potrebné letieť do USA, nafotiť psa, spracovať jeho 3D model a náročne ho animovať. Tentokrát všetko vzniklo z jedinej fotografie hlavného hrdinu.

Výsledok experimentu s Fofolou

“Fameplay od roku 2022 testuje na vlastnej produkcii stovky nástrojov umelej inteligencie špeciálne pre audio a video.” Vďaka tomu dokáže, podľa šéfproducenta Lukáša Záhořa, syntetizovať reč, klonovať hlasy, lokalizovať videá s lip syncom, produkovať audioknihy, meniť fotografie na animované postavy, generovať vizuály aj zvuk od nuly. V súčasnosti už do úrovne kvality TV produkcie.

image

Fofola AI od Darwin and the Machines a Fameplay.

Darwin And The Machines
Na Fofola videu pracovalo 5 odborníkov počas 120 hodín. Odhadované produkčné náklady boli približne 20 000 eur. Tím použil nástroje Freepik, Ideogram, Flux a Seedream pre vizuálny charakter a Sora, Veo, Heygen, Wan, Kling a Minimax pre animáciu. Zvuk im spracoval nástroj ElevenLabs.

Aj napriek tomu, že video vzniklo iba z jednej fotografie, výsledok bol vizuálne tak presvedčivý, že na troch eventoch kde bola AI reklama prezentovaná diváci netušili, že sledujú nové video a nie pôvodnú verziu. AI tak umožnila vytvoriť svet značky, ktorý by bol pred rokmi pre mnohé firmy finančne alebo technicky nerealizovateľný.

AI nie je cieľ. Cieľom je funkčná kampaň

Darwin and the Machines a Fameplay upozorňujú, že umelá inteligencia je výborný nástroj na experimentovanie, rýchle generovanie a rozširovanie kreatívnych možností finálnych kampaní. AI dokáže zrýchliť produkciu, ale tá bola len malou časťou v porovnaní s mesiacmi práce na stratégii a koncepte.

Experiment ukázal, že AI môže otvoriť dvere k novým typom tvorby. Nemá však slúžiť na obchádzanie kvality alebo strategického premýšľania. „AI nie je cieľ. Cieľom je kvalitná a funkčná kampaň. Nástroje umelej inteligencie majú rozširovať možnosti značiek, nie ich zbavovať kvality alebo zodpovednosti,“ uvádza Michal Pastier, spoluzakladateľ Darwin and the Machines.

Darwin and the Machines

Darwin and the Machines je reklamno-strategická agentúra, ktorá spája marketingové know how s moderným prístupom ku tvorbe kampaní. Aktuálne pracuje na televíznych a online kampaniach pre lokálne značky so svetovými ambíciami ako GymBeam, ale stojí aj za vianočnou TV kampaňou pre britský Royal Mail.

O Fameplay

Fameplay je kreatívne produkčné štúdio, ktoré prepája video storytelling, generatívnu AI a lokalizáciu obsahu do jedného škálovateľného workflow. Pomáha značkám vytvárať vlastných digitálnych avatarov, prenášať hlas a výraz do viac ako 30 jazykov a rozširovať obsah v globálnom meradle. Rýchlo, vierohodne a bez straty identity. Fameplay je jediné české kreatívne štúdio, ktore je držiteľom International EMMY Awards.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2025 10:32