Kantar TNS
StoryEditor

Najhodnotnejšou značkou sveta zostáva Google

06.06.2017, 15:00
Autor:
redred
V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o 8% na 3,64 bilióna dolárov.

Technologickí giganti Google, Apple, Microsoft, Amazon a Facebook okupujú prvých 5 priečok rebríčka 2017 BrandZTM Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý dnes uverejnili spoločne WPP a Kantar Millward Brown.

Amazon dosiahol najväčší nárast dolárovej hodnoty zo všetkých značiek v rebríčku Top 100, rástol o 40,3 miliárd dolárov (+ 41%) na 139,3 miliárd dolárov a obsadil tak 4. priečku. Obchodný obor sa aj naďalej zameriava na svoj technologický ekosystém vyvíjaný pre variabilné potreby zákazníkov ako sú nakupovanie online, bleskové doručovanie, zábava a tiež predstavenie nových služieb na báze umelej inteligencie ako doručovanie potravín a osobná asistentka Alexa.

Google, Apple a Microsoft si udržujú prvé tri priečky, hodnota ich značiek narástla za posledný rok o + 7% na 245,6 miliárd dolárov, + 3% na 234,7 miliárd dolárov a + 18% na 143,2 miliárd dolárov v tomto poradí, Facebook na piatej priečke rástol o + 27% na 129,8 miliárd dolárov. 25% celkovej hodnoty všetkých značiek zastúpených v rebríčku BrandZ

Ďalšou zaujímavosťou v tohtoročnom rebríčku je čínska značka Tencent (č.8), ktorá vstúpila vďaka rastúcej návštevnosti svojej sociálnej platformy WeChat do rebríčka Top 10 vôbec prvýkrát, hodnota jej značky sa zvýšila o + 27% na 108,3 miliardy dolárov. Adidas bol najrýchlejšie rastúcou značkou v percentuálnom náraste (+ 58%, 8,3 miliardy dolárov), nasledovaný čínskou značkou prémiového alkoholu Moutai (+ 48%, 17 miliárd dolárov).

BrandZ je jediný projekt hodnotiaci značky na základe kombinácie viac ako 3 miliónov rozhovorov so spotrebiteľmi na celom svete s analýzami finančného a obchodného výkonu každej zo spoločností (s využitím dát z Bloomberg a Kantar Worldpanel).

Kantar TNS

V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o + 8% na 3,64 bilióna dolárov v porovnaní s + 3% v roku 2016, počet značiek s hodnotou presahujúcou 100 miliárd dolárov vzrástol zo šesť na deväť. Celková hodnota značiek rebríčka vzrástla od roku 2006, kedy bol rebríček uvedený prvýkrát, o + 152%, značky sú viac inovatívne, zamerané na spotrebiteľov a využívajúce technológie, majú obrovský dosah a potenciál pre ďalší rast. BrandZ Top 10 má v roku 2017 takmer rovnakú hodnotu ako celá Top 100 v roku 2006 (1,42 bilióna dolárov vs 1,44 bilióna dolárov), a vzrástla vo svojej hodnote o + 249% v porovnaní s + 152% pre celú Top 100.

Z regionálneho hľadiska ovládli rebríček americké značky, sú zastúpené 54 značkami v rebríčku BrandZ Top 100, ich hodnota tvorí 71% celkovej hodnoty. V poslednom roku rástli tieto značky o + 12% v porovnaní s celkovým poklesom o -1% u značiek pochádzajúcich zo zvyšku sveta okrem Číny, kde značky nevlastnené štátom vzrástli na hodnote o + 11%.

Hlavné trendy vyplývajúce z tohtoročnej správy z BrandZ Global Top 100 výskumu:

  • Spotrebiteľsky zamerané technologické ekosystémy robia zo značiek neodmysliteľnú súčasť života spotrebiteľov
    Zákazníci môžu robiť širokú škálu aktivít od online nakupovania po sledovanie televízie – a to pod hlavičkou jednej značky a na rôznych zariadeniach. Toto pohodlie, ktoré spotrebitelia zažívajú, navyše zabezpečuje najsilnejším značkám výrazné zníženie rizika prechodu k inej značke.
  • Nové značky sa čoraz častejšie rodia ako globálne, čo im umožňuje rýchlejší rast. Technológie umožňujú firmám šíriť svoju ponuku globálne už od prvého dňa. Tak vznikajú nové typy podnikateľov, ktorí nie sú nijako obmedzení ani geograficky ani odvetvím, ktoré tradične limitovalo rýchlosť a rozsah rastu.
  • Tradičné netechnologické značky využívajú technológiu k inováciám a k zvýšeniu svojej atraktivity u spotrebiteľov. Najrýchlejšie rastúci Adidas napríklad predstavil 3D tlač ako technológiu pre výrobu svojej obuvi, fast food značka Domino 's Pizza ponúka zákazníkom možnosť sledovania svojej objednávky v reálnom čase.
  • Rebríček BrandZ Top 100 sa omladzuje. Priemerný vek značky je teraz 67 rokov, kým v roku 2006 to bolo 84 rokov. Dôvodom je podiel novších technologických značiek a tiež vznik značky Čína.
  • Značky, ktoré jasne komunikujú, ako sa vďaka nim zlepší spotrebiteľovi život, ako napr. Huawei a Toyota, rástli priemerne 3 krát rýchlejšie posledných 12 rokoch (prvá tretina rástla o + 170% v porovnaní s poslednou tretinou, ktorá rástla len o + 57%).
  • Skvelá komunikácia dáva značke výhodu. Prvá tretina značiek v rebríčku z pohľadu komunikácie (zahŕňajúca McDonald 'a L'Oréal Paris) rástla na hodnote o 196%, v porovnaní s poslednou tretinou, rastúca o 47%. Dôvodom je úspešná komunikácia odlišnosti, ktorú si vybudovali. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. jún 2025 18:50