České dráhy, štátny prevádzkovateľ železničnej dopravy u susedov, spustil so začiatkom prázdnin kampaň na predaj miesteniek na často preplnené vlaky. Použili pri tom notoricky známe krikľavo-zelené tričko, v ktorom nedávno opustil väznicu amnestovaný vrah Jiří Kájínek. Tričko, či skôr tielko značky Adidas, sa stalo kultovou relikviou a zdrojom mnohých internetových vtipov.
Železnice sa inšpirovali použitím vizuálu s vlastným logom a kreatívnym sloganom "Aj vy môžete sedieť".
Podľa hovorcu spoločnosti Petra Šťáhlavského je cieľom vtipnej reklamy upozorniť na včasné rezervácie pri cestách na prázdniny. Železnice posilňujú spoje o 5 000 miest, tvrdia však, že potrebujú vedieť, na ktoré spoje bude potrebné rozdeliť pridané vagóny. Rezervácie miestniek v časovom predstihu im tak údajne pomôžu vyriešiť problém s kapacitami.