Nemecký výrobca luxusných automobilov Audi sa v Číne stal terčom kritiky. Reklamný spot, ktorý prirovnáva nevestu k jazdenému autu, označujú čínski spotrebitelia za sexistický a niektorí dokonca vyzývajú k bojkotu automobilky. Tá dnes uviedla, že reklamu stiahla.
Dej polminútového reklamného spotu sa odohráva na svadbe. K neveste tesne pred obradom príde ženíchova matka a preskúma jej uši, nos i ústa. "Dôležité rozhodnutie je treba spraviť starostlivo," uvádza sa v spote, ktorý je reklamou na certifikovaného predajcu jazdených automobilov Audi.
Reklamu na internete kritizovali tisíce čínskych spotrebiteľov, podľa ktorých je sexistická a ponižuje ženy. "Je to naozaj nechutné. Nerobí sa niečo takéto pri obchodování s dobytkom?" pýtal sa jeden z užívateľov populárneho čínskeho mikroblogu Weibo. Ku kritike sa pripojili aj noviny čínskej komunistickej strany People's Daily, ktoré reklamu označili za "znepokojivú a neúctivú".
Automobilka Audi upozornila, že za výrobu reklamného spotu je zodpovedný jej partner z čínskeho spoločného podniku. Dodala, že záležitosť vyšetrí, aby sa už nič podobné neopakovalo.
Značka Audi je súčasťou nemeckého automobilového koncernu Volkswagen.