StoryEditor

Facebook v Česku spúšťa bazár Marketplace

15.08.2017, 09:25
Autor:
ČTKČTK
Ľudia môcť predávať a kupovať použitý tovar na jednom mieste.

Internetová firma Facebook 15. augusta v Českej republike spúšťa trhovisko Marketplace, na ktorom budú ľudia môcť predávať a kupovať použitý tovar. Bude tak konkurovať stránkam ako Sbazar, Bazoš, Annonce alebo Aukro. Vyplýva to z dnešných informácií spoločnosti Facebook.

Predaj a nákup tovaru Facebook odštartoval v rámci používateľských skupín (Facebook Groups). Tie každý mesiac navštívi 550 miliónov ľudí z celého sveta. Ďalším krokom je práve Marketplace, ktorý má všetky ponuky integrovať na jediné miesto. Služba funguje od minulého jesene a zatiaľ je dostupná v šiestich krajinách vrátane USA. Teraz sa rozširuje do Českej republiky a ďalších 16 krajín.

newsroom.fb.com

​Podľa serveru IHNED.cz, ktorý na pripravovanú službu upozornil, je zrejmým zámerom firmy za pomoci nového online trhoviska získať viac informácií o nákupnom správaní svojich užívateľov. Tie Facebook následne zužitkuje v lepšom zacielení reklamy, na ktorej je biznis spoločnosti postavený.

Do aplikácie sa záujemcovia dostanú z Facebooku kliknutím na ikonu nákupného košíka. Následne uvidia fotografie s ponukami vecí od ľudí vo svojom okolí. Budú môcť využiť aj hľadanie. Po kliknutí na fotografiu získajú detail ponuky a môžu predajcovi poslať správu cez Facebook messenger. Spôsob platby a dodania je už len na dohode oboch strán. Zadávanie inzerátov je jednoduché: predajca tovar vyfotí, doplní popis, cenu, následne vyberie kategóriu a lokalitu a odošle.

Podľa odborníka na sociálne siete Vladana Crhu z Ami Digital môže Marketplace v Česku pohltiť významnú časť trhu. "Facebook má obrovskú výhodu v množstve aktuálnych užívateľov (vyše 90 percent českej internetovej populácie), ktorých je možné osloviť priamo v rámci jedného prostredia. Navyše to, že obchodujúci navzájom vidia informácie zo svojich facebookových profilov, môže zvýšiť dôveryhodnosť oproti viacmenej anonymným peer-to-peer platformám," uviedol.

Facebook tak podľa Crhu pokračuje vo svojej stratégii "požierania internetu", vyberania služieb, ktoré majú obchodný potenciál a ich pridávanie do svojho prostredia. V tom ale môže byť jedno z rizík, pretože už teraz je pre časť užívateľov Facebook príliš rozsiahly a komplikovaný.

Záujem o Marketplace podľa Facebooku rastie. Len v máji ľudia v USA zadali prostredníctvom služby 18 miliónov nových ponúk. V Česku sú viac ako štyri milióny registrovaných užívateľov spoločnosti Facebook.

01 - Modified: 2017-06-27 09:07:34 - Feat.: 0 - Title: Facebook začne v spolupráci s Hollywoodom nakrúcať vlastné seriály 02 - Modified: 2017-06-28 08:29:21 - Feat.: 0 - Title: Facebook vedie kampaň proti nenávistným odkazom, týždenne ich zmaže desaťtisíce 03 - Modified: 2017-07-19 17:21:28 - Feat.: 0 - Title: Facebook vraj plánuje nový spravodajský produkt. Pre užívateľov ale nebude zadarmo 04 - Modified: 2017-07-27 08:19:20 - Feat.: 0 - Title: Facebook hlási vysoké zisky v druhom štvrťroku 2017 05 - Modified: 2017-08-10 10:21:25 - Feat.: 0 - Title: Facebook chce prilákať divákov. Svoju ponuku rozšíri o televízne programy
01 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 02 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 16:43