Komerčné rádiá vytvorili iniciatívu, ktorej úlohou je upozorniť na to, že aj v súčastnom mediamixe má rádio ako mediatyp svoju nezastúpiteľnú úlohu. Hovoriť o tom budú aj na 1.ročníku konferencie Rádio funguje, ktorá bude už 20. septembra.
V iniciatíve sú združené slovenské najväčšie rádiá: Rádio Expres, Fun rádio, Rádio Jemné, Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Anténa Rock. Prvým krokom tejto iniciatívy bola realizácia prieskumov na poslucháčoch, zadávateľoch a agentúrach. Výsledkom sú zistenia, ktoré potvrdzujú dôležitosť a unikátny charakter rádia.
Ďalšou fázou je už spomínaná konferencia Radio rulezz – Rádio funguje. Pozvanie prijali nielen komunikační a mediálni odborníci zo Slovenska, ale aj zo sveta.
Zo zahraničných spíkrov sú to:
Tony Hertz je jedným zo svetovo uznávaných odborníkov v rozhlasovej reklame. Viedol množstvo kreatívnych workshopov po celom svete. Trikrát mal možnosť sedieť v porote na Cannes Lions Radio a v roku 2014 dokonca aj ako jej prezident. Na konferencii bude vystupovať dvakrát s témou: 7 tajomstiev kreatívnej rádio reklamy.
Nick Goodman pracuje s rozhlasovými stanicami po celom svete. Radami prispieva hlavne v oblasti stratégií, obsahu a hudby. V súčastnosti vedie úspešnú produkčnú spoločnosť , ktorá vyrába obsah pre značky ako napríklad BBC, Microsoft alebo Sky. Na konferencii sa od neho dozvieme, ako sa bude v budúcnosti rádio vyvíjať.
Na tému dôležitosti rádia v súčastnom mediamixe budú diskutovať aj:
Martin Woska, Chief Creative & Strategy Director TRIAD Advertising,Triad Advertising
Martin Keder, Associate Creative Director, Wiktor Leo Burnett
Patrik Gurčík, Area manager, Mango franchise stores
Ľudmila Kolesárová, marketingová manažérka, n.o. Dobrý anjel
Adam Marčan, Creative Director, MUW Saatchi&Saatchi
Monika Krátka, riaditeľka, Oliva group s.r.o.
Josef Fišer, obchodný a marketingový riaditeľ, Median
Juraj Máťuš, obchodný riaditeľ a spolumajiteľ, Unimedia
Viac sa o konferencii môžete dozvedieť tu.