Lokálny mediálny dom KOŠICE:DNES, ktorý je na trhu už tretí rok a zastrešuje denník, televíziu, rádio a spravodajský online, aj tento rok mapoval z pozície hlavného lokálneho mediálneho partnera Bielu noc, najväčší festival súčasného umenia na Slovensku a 94. ročník Medzinárodného maratónu mieru (MMM). V spolupráci s organizátormi podujatí našiel KOŠICE:DNES rôzne formy informovania o udalostiach s dôrazom na danosti jednotlivých médií.
„Obidve podujatia sa konajú počas jedného víkendu, ktorý sa neoficiálne považuje za veľký košický víkend z hľadiska návštevnosti mesta a jeho propagácie na Slovensku a vo svete. KOŠICE:DNES preto týmto udalostiam venoval zvláštnu pozornosť vo všetkých svojich médiách," hovorí Dušan Karolyi, šéfredaktor mediálneho domu.
Unikátnym spojením elektronických médií vznikli multimediálne výstupy, v ktorých v rovnakom čase sledovali dianie na podujatiach diváci televízie, poslucháči rádia aj facebookoví fanúšikovia. „Priame prenosy z Bielej noci a MMM, ktoré vysielala televízia, sa v reálnom čase zdieľali na facebookovom profile KOŠICE:DNES a zároveň vybrané vstupy vďaka technickému prepojeniu rozhlasového štúdia a televízie odvysielalo aj rádio. Na pokrytí sa redakčne podieľal tím redaktorov mediálneho domu, ktorí zároveň spracovali informácie z oboch podujatí aj do denníka. Ide o unikátne prepojenie, ktoré v podmienkach lokálnych médií nemá obdobu," zhodnotil Karolyi.
Televízia KOŠICE:DNES ako pokračovateľka tradície úspešnej TV NAŠA je v súčasnosti lídrom v aplikovaní nových technológií vo vysielaní lokálnej televízie. „Stále skúšame niečo nové, snažíme sa priniesť divákom informácie priamo z terénu v reálnom čase. Keďže miliónové prenosové vozy nie sú v našich možnostiach, vymýšľame možno netradičné, ale efektívne technické riešenia. Práve tak sa nám podarilo zdieľať v rámci špeciálneho maratónskeho vysielania živý prenos z externého štúdia na hlavnom pódiu EXPO MMM, živé vstupy redaktorov z ulíc mesta, komentár z nášho televízneho štúdia s oficiálnymi zábermi z maratónskej trate. Bezprostrednosť a nadšenie k lokálnemu médiu patrí a fanúšikom sa to, podľa ohlasov na Facebooku, páči," hovorí Málka Sýtskorová, šéfredaktorka televízie KOŠICE:DNES.
Veľký víkend v KOŠICE:DNES v sobotu večer počas Bielej noci a v maratónsku nedeľu sledovalo viac ako 30-tisíc fanúšikov na Facebooku. „Aj keď sme lokálny mediálny dom, na online sa potvrdilo, že ,lokálne‘ zaujme aj ,globálne‘. Naše vysielania si pozerali ľudia aj zo zahraničia a za túto možnosť boli vďační," dodal Karolyi.