To, čoho sa marketéri a vydávatelia na Slovensku obávali, sa stalo skutočnosťou. Facebook premiestnil väčšinu príspevkov firemných profilov a stránok - a zrejme všetky neplatené - do separátneho feedu. Z feedu Novinky (News) v ktorom trávi čas na sociálnej sieti väčšina slovenských používateľov ich presunul do feedu s názvom Prieskumník (Explore). Organický, čiže neplatený zásah príspevkov značiek a médií, sa tak ešte viac priblíži k nule.
To, čo Facebook doteraz testoval len na menšej vzorke Slovákov v posledných hodinách vyroloval všetkým, spoločnosť to potvrdila pre IT portál Techcrunch. Na desktopoch nájdu používatelia novú ikonku rakety vľavo hore, v mobilnej aplikácii je jednou z ikoniek na spodnej navigačnej lište.
Facebook tvrdí, že chce používateľom pomôcť objaviť viac obsahu okrem príspevkov od priateľov a stránok, ktoré už sledujú. Nový informačný kanál ponúka odporúčaný obsah, o ktorom si myslí, že mohol zaujať - vrátane príspevkov, článkov, fotografií a videí zo zdrojov, ktoré používatelia nesledujú. Tam patria napríklad príspevky vydavateľov alebo spravodajských médií.
Podľa článku na portáli techcrunch.com položky v kanáli na prehľadávanie budú mať používatelia sociálnej siete podobné ako tie, ktoré si už obľúbili, alebo sú populárne medzi sieťou priateľov. Cieľom Facebooku je podľa všetkého vybudovať ďalší informačný kanál, ktorý môže speňažiť. Očakáva sa teda dramatický pokles organického zásahu.
Explore Feed už Facebook dlhšie testoval aj na slovenských používateľoch. "Začíname rozširovať komplementárny informačný kanál o populárnych článkoch, videách a fotografiách, ktoré sa automaticky prispôsobia každej osobe na základe obsahu, ktorý by mohol byť pre nich zaujímavý," uviedol hovorca Facebooku pre Techcrunch. "Počuli sme od ľudí, že chcú jednoduchý spôsob, ako preskúmať relevantný obsah zo stránok, s ktorými sa zatiaľ nestretli."
Návštevnosť zo sociálnej siete bude pre firemné stránky a médiá znova drahšia.