Facebook
StoryEditor

Facebook opäť upresňuje: Cieľom je vyjsť v ústrety používateľom. Snahy o spoplatnení odmieta

24.10.2017, 12:45
Autor:
(pš)(pš)
Test nebude prebiehať v iných krajinách.

Minulý týždeň vo štvrtok spustil Facebook novinku. Z hlavnej nástenky premiestnil do špeciálneho feedu väčšinu príspevkov firemných profilov a stránok, ako aj všetky neplatené články. Stalo sa to, že na hlavnej stránke, kde všetci používatelia Facebooku trávia najviac času, skončili iba platené príspevky alebo príspevky známych a rodiny. Všetky ostatné príspevky - médií, influencerov, rôznych fanpagových skupín či influencerov skončili v separátnej zóne s názvom Prieskumník (Explore). Vizuálne ho stvárňuje biela „raketka". Podľa sociálnej siete ide o test, ktorý prebieha vo vybraných šiestich krajinách, medzi ktorými sa nachádza aj Slovensko.

Po tomto kroku sa zdvihla výrazná vlna kritiky, pretože organický, neplatený obsah príspevkov značiek a médií, prípadne iných fanpagových skupín s veľkým počtom fanúšikov výrazne poklesol. Ani nie po týždni zverejnil Facebook oficiálne vyjadrenie prostredníctvom šéfa Feedov Adama Mosseriho.

„Dostali sme niekoľko správ po tom, ako sme rozbehli náš test na Srí Lanke, v Bolívii, na Slovensku, Srbsku, Guatemale a Kambodži," píše vo svojom oficiálnom vyjadrení Adam Mosseri, Head of News Feed z Facebooku. „V súčasnosti nemáme žiadne plány pokračovať v tomto teste inde".

Vo vyjadrení sa ďalej hovorí o tom, ako komunita Facebooku stále žiadala sociálnu sieť o vylepšenie News Feedu. „Ľudia nám často hovorili o tom, že chcú lepšie vidieť posty rodiny a známych. Preto testujeme špeciálny priestor, ktorý sme nazvali Explore."

Cieľom Facebooku je porozumieť tomu, či ľudia preferujú separátny priestor pre súkromné a verejné príspevky. Podľa reakcie ľudí sa rozhodne, či je to nápad, v ktorom sa oplatí pokračovať. Vo vyjadrení sa tiež hovorí o tom, že mnohí mylne interpretovali, že táto novinka je pre Facebook zdrojom ďalších príjmov z reklamy na News Feede (hlavnej nástenke). To podľa oficiálneho vyjadrenia nebolo zámerom. 

Mosseri upozorňuje na to, že verzia Explore (Prieskumník) v testovaných krajinách je iný typ verzie Explorera, ktorý funguje v ostatných krajinách. Tam Explorer slúži ako ďalší priestor pre populárne príspevky, videá a fotky, ktoré sa vyberajú automaticky pre každú osobu na základe jej preferencií. 

V závere sa hovorí aj o tom, že podobne ako ďalšie novinky, ktoré Facebook kedy uviedol, sa aj v tomto prípade „môžeme naučiť nové veci, ktoré zužitkujeme v nasledujúcich mesiacoch pre lepšie pochopenie toho, čo najlepšie funguje pre ľudí a publisherov".

01 - Modified: 2017-10-20 07:40:52 - Feat.: 0 - Title: Reakcia Facebooku: Testujeme, ako ľudia reagujú na obsah 02 - Modified: 2017-10-22 08:03:04 - Feat.: 0 - Title: Týždeň v médiách: Deň, kedy nás Facebook vypol a samopal na novinárov
01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 19:42