Sociálna sieť Twitter poskytne na svojich stránkach viac informácií o politickej reklame, vrátane toho, kto ju financuje a na koho je cielená. Podobný krok už urobil Facebook.
Twitter prichádza so svojím návrhom po predstavení zákona, ktorý chce vniesť väčšiu transparentnosť do internetovej politickej reklamy. Cieľom je zmierniť snahy Ruska a ďalších zahraničných subjektov ovplyvňovať voľby v USA.
Zákon bude vyžadovať od sociálnych sietí ako Facebook a Twitter, aby uchovávali verejné záznamy o volebných reklamách a spĺňali rovnaké požiadavky na odmietnutie politickej reklamy ako pri reklame v tlači, rozhlase a televízii. Spoločnosti tiež budú musieť vynaložiť "primerané úsilie" na zabezpečenie, aby volebná reklama nebola kúpená priamo alebo nepriamo zahraničným subjektom, čo zákon zakazuje.
Twitter uviedol, že bude vyžadovať, aby reklamy odkazujúce na kandidátov alebo strany boli jasne označené ako volebné. Firma bude tiež vyžadovať od organizácií financujúcich reklamu, aby zverejnili svoju identitu a uviedli, koľko peňazí vynakladajú na každú reklamnú kampaň.
U nepolitickej reklamy bude Twitter poskytovať obmedzené informácie, napríklad o tom, ako dlho reklama beží. Používatelia budú môcť tiež vidieť, aké reklamy sú cielené na nich.
Návrh nového zákona na reguláciu politickej reklamy v televízii, rozhlase, tlačených médiách a na sociálnych sieťach predložili americkí senátori v Kongrese tento mesiac. Návrh je reakciou na pokusy ovplyvniť cez internet minuloročné prezidentské voľby v USA.