Rada pre vysielanie a retransmisiu sa na svojom dnešnom zasadnutí zaoberala sťažnosťami divákov na vysielanie televízií.
Televízii JOJ (vysielateľ MAC TV) uložila pokutu vo výške 10 tisíc eur za porušenie povoleného počtu programu reklamou vo filme Labyrint: Útek, ktorý odvysielala 18. júna tohto roka. Film v trvaní cca 146 minút a 18 sekúnd (vrátane reklamných prerušení) prerušila televízia päťkrát zaradením reklamy.
Množstvo reklamy, ktoré môžu zaradiť televízie do vysielania, stanovuje zákon o reklame. V ňom je stanovená celková dĺžka vysielaných reklám, aj povolený počet prerušení relácie. Komerčným televíziám zákon ukladá, že čas vyhradený reklamným šotom počas jednej hodiny nesmie presiahnuť 20 percent. To znamená, že celková dĺžka vysielanej reklamy môže byť maximálne 12 minút za hodinu. Do tohto času sa však nezarátava čas venovaný vlastnej propagácii alebo upútavkám na vlastný program.
Ako často môžu komerčné televízie prerušiť program reklamnou prestávkou, závisí od typu relácie. Spravodajský program alebo film môže byť prerušený jedenkrát za polhodinu. Pri zábavnej relácii, seriáli alebo dokumentárnom filme nie je obmedzený počet reklamných brejkov. Vysielateľ by však nemal narušiť „celistvosť a charakter programu“. Rada pre vysielanie a retransmisiu pri udeľovaní sankcií zohľadňuje aj opakovanie prehreškov televízií, v prípade opakovaných porušení zákona sa môžu pokuty vyšplhať až do výšky desiatok tisíc eur.
Za neopodstatnené uznala rada šesť sťažností, medzi nimi aj sťažnosť na vysielanie programu Zlaté časy (Jednotka) z 21. septembra, ktorá bola podľa sťažovateľa nevhodná pre detského diváka, pretože v nej bola zobrazená nahota, alebo sťažnosť na vysielanie programu televízie JOJ Take Me Out, ktorý je podľa sťažovateľa vulgárny a nevkusný a mal by byť do vysielania zaradený až po 23. hodine. Za neopodstatnenú uznala rada aj ďalšiu sťažnosť na názov programu Take Me Out, ktorý podľa diváka nie je v súlade so zákonom o štátnom jazyku.