Francúzska automobilka Renault kupuje 40 percentný podiel v mediálnej spoločnosti Sophia, ktorá vydáva napríklad hospodársky magazín Challenges.
Renault tento krok odôvodnil víziou, podľa ktorej sa ľudia budú v budúcnosti, vďaka rozvoju autonómnych vozidiel, teda automobilov bez šoféra, venovať počas jazdy čítaniu alebo počúvaniu správ na podcaste. Z automobilu sa tak stane "novinový stánok".
"V dnešnej dobe trávia Francúzi a iní Európania kvôli dochádzaniu za prácou každý deň asi dve hodiny v aute," uvádza sa v správe, z ktorej citovala agentúra Reuters. Šéf vydavateľstva Sophia Claude Perdriel a šéf Renaultu Carlos Ghosn sa preto domnievajú, že čas teraz venovaný šoférovaniu budú ľudia vďaka autonómnym vozidlám pripojeným k internetu tráviť rôznymi inými aktivitami. Napríklad vzdelávaním alebo počúvaním správ.
Cena transakcie nebola zverejnená, podľa hovorcu Renaultu bude dokončená začiatkom budúceho roka. Šéfom vydavateľstva Sophia zostane Claude Perdriel.