Minuloročnú novinku Škody, nové SUV KAROQ, sa rozhodla komunikačná agentúra PHD predstaviť trochu inak, a nie prostredníctvom testovania motoristických novinárov. Agentúra siahla po štvorici, ktorú tvorili známe osobností a stand-up komici. Tí sa na svet pozerajú úplne inou optikou.
V online videách, ktoré pripomínali stand-up výstupy, postupne zo svojho pohľadu predstavili novú Škodu: Lujza Garajová, Juraj „Šoko“ Tabaček, Evelyn či Milan "Junior" Zimnýkoval. Každý predstavil iný typ človeka: matka na ťahu, nezastaviteľný intelektuál, miss blondína a osamelý psíčkar. To všetko sú charaktery ľudí, v ktorých sa nájdu bežní ľudia a ktorí uvádzajú novinku Škody z pohľadu svojich nárokov.
Lujza Garajová predstavuje napríklad duchom slobodnú, zodpovednú a modernú matku dvoch detí, ktorá sa aj o manžela stará ako o malé dieťa. Pravidelne alebo nepravidelne chodí žúrovať so svojimi bezdetnými kamarátkami.
V úlohe pseudointelektuála si vyskúšal vlastnosti Škoda Karoq aj Juraj „Šoko“ Tabaček. Hoci má kopec rečových vád a tikov, prúd jeho hlášok je nezastaviteľný. Prirodzene používa cudzie slová (bez toho, aby im rozumel), slovné novotvary, jazykolamy, vedecké výrazy a rád preskakuje z témy na tému.
Evelyn testuje Karoq ako Miss blondínka. Antihejter systém. Automatické stierače, ktoré zotrú každý hejt. Rozumej zotrú z čelného skla všetky vajíčka, ktoré po úspešnej blondíne nahádzali hejteri. To je kľúčový technický parameter vozidla Karoq pre Miss Orechová Potôň 2009, známu aj pod prezývkami Gitka a modelka Žizel - teda Evelyn.
Osamelého psíčkara stelesňuje moderátor Milan "Junior" Zimnýkoval. „Zabudnite na SUV, MPV, teraz je tu UPV – Ultimátne Psíčkarské Vozidlo“, hovorí moderátor Junior, ktorý je známy vymýšľaním nových skratiek a slovných novotvarov.
„Škoda Karoq okrem vlastností charakteristických pre Škodovku prináša aj vlastný emocionálny dizajnový jazyk, ktorý sa premietol do hravej a zábavnej komunikácie. Preto sme chceli dať možnosť aj ľudom, aby sa vedeli zapojiť do testovania „inaq“. Na webovej stránke alebo priamo počas roadshow, ktorú sme realizovali v ôsmich slovenských mestách, mali možnosť zanechať osobnostiam výzvu, ktorú sme neskôr realizovali a vo forme videocontentu zverejnili,“ hovorí Jan Steyrer, vedúci marketingu zo Škoda Auto Slovensko.
Za konceptom a stratégiou lokálnej kampane #KAROQINAQ stojí mediálna agentúra PHD. „Je pre nás príjemným prekvapením, ako ľudia s kampaňou interagovali. Dosiahli sme cez milión a pol vzhliadnutí videí a na stránku počas jedného mesiaca pribudlo až 2200 výziev. Roadshow, kde si automobil priamo na mieste v obchodných centrách mohli ľudia vyskúšať, vygenerovala cez 500 testovacích jázd,“ hovorí Linda Bezáková, Head of Content OMG.
„Prepojili sme insihgts s dátami a na ich základe vytvorili komplexnú stratégiu. Content bol navrhnutý na mieru cieľovej skupine, vrátane zvoleného formátu a komunikačných kanálov. Komunikácia prebiehala paralelne v online aj offline svete. Divák nebol pasívny, využili sme prvky gamingu – výzvy a zároveň sprostredkovali reálny zážitok zo ŠKODA KAROQ na roadshow,“ hovorí Linda Bezáková z OMG.