Útok v podobe reklám podľa spoločnosti Trend Micro, ktorá sa zameriava na kybernetickú bezpečnosť, začal minulý týždeň v stredu. Firma predpokladá, že hackeri si YouTube vybrali predovšetkým kvôli popularite, pretože čím väčší výpočtový výkon sa na ťažbu kryptomeny sústredí, tým väčší je zisk.
Zneužitie výpočtového výkonu počítačov počas návštevy YouTube si všimlo aj množstvo používateľov, ktorí na Twitteri o incidente informovali. Škodlivé kódy v reklame im totiž odhalil antivírusový program.
Spoločnosť Google, ktorá vlastní portál YouTube, uviedla, že škodlivé reklamy zablokovala v priebehu necelých dvoch hodín. Google taktiež zablokoval užívateľov, ktorí sa snažili reklamy k ťažbe využiť.
„Ťažba kryptomeny pomocou reklám je relatívne novou formou zneužitia, ktorá je v rozpore s našimi podmienkami a ktorú aktívne sledujeme," uviedla spoločnosť Google.
Ťažba kryptomeny môže výrazne znížiť výkon predmetného počítača. V prípade spomínaných škodlivých reklám si ťažobný kód vyhradil pre získavanie kryptomeny 80 percent výpočtového výkonu počítača.
Monera je kryptomena, ktorá sa sústredí na súkromie a decentralizáciu. Hoci nie je tak rozšírená ako napríklad Bitcoin, popularita Monera rýchlo rastie a jeho trhová kapitalizácia v súčasnej dobe činí zhruba päť miliárd dolárov.