Český prevádzkovateľ reklamného systému Sklik.cz a súčasne najväčší spravodajský portál Seznam.cz uzavrel partnerstvo s projektom Konšpirátori.sk. Reklamný systém po novom umožňuje inzerentom obmedziť zobrazovanie ich reklám na weboch, ktoré sú vedené v zozname iniciatívy Konšpirátori.sk ako potenciálne nebezpečné pre reputáciu značiek.
„Prostredníctvom reklamného systému Sklik.cz oslovia naši klienti až 95 % českej internetovej populácie. Niektorí z nich chceli mať možnosť ovplyvniť, kde sa ich inzercia zobrazí, a jednoducho vylúčiť dezinformačné weby zo svojich kampaní. Vzhľadom na to, že spoločnosť Seznam.cz sa v tomto ohľade necíti byť sudcom, hľadali sme partnera, ktorý by mal transparentný zoznam takýchto médií a verejne dostupné kritériá, podľa ktorých obsah posudzuje. Na českom trhu sme takého partnera nenašli, preto sme oslovili iniciatívu Konšpirátori.sk,“ hovorí David Velechovský, obchodný manažér Skliku.
Mesačne sa prostredníctvom tohto systému zobrazí 6 miliárd reklám mesačne na viac ako 5 000 zazmluvnených stránkach v Českej republike. „Vnímame to ako uznanie našej práce, nakoľko sa najväčší český portál rozhodol dôverovať práve nášmu projektu, komisii a našim dátam, napriek tomu, že sme slovenský projekt. Ďakujem týmto aj všetkým členom nášho tímu, ktorí za dobu pôsobenia preverili vyše 600 nahlásení webov a vybavili takmer 1 200 kontaktných emailov. Obrovská vďaka patrí aj štrnástim členom komisie, ktorí robia túto ťažkú prácu z presvedčenia a bez nároku na akúkoľvek odmenu,“ hovorí Ján Urbančík, autor projektu Konšpirátori.sk a riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess.
Autorom projektu Konšpirátori.sk je agentúra NetSuccess, hlavným partnerom je komunikačná agentúra Seesame.
Od spustenia projektu v roku 2016 skontrolovala nezávislá komisia projektu stovky webových stránok, na ktorých sa zamerala na klamlivé a dezinformačné správy, šírenie propagandy, nenávistného a extrémistického obsahu.