Agentúra Zenith vydala v týchto dňoch štúdiu Advertising Expenditure Forecast s novými prognózami celosvetových výdavkov do reklamy. Podľa odhadu agentúry bude mobilná reklama predstavovať v roku 2020 až 30,5 percenta celosvetových reklamných výdavkov. Pre porovnanie, v roku 2017 to bolo 19,2 percenta.
Výdavky na mobilnú reklamu budú v roku 2020 predstavovať 187 miliárd USD, čo je viac ako dvojnásobok vynaložených na reklamu na desktopoch (88 miliárd USD). Do televíznej reklamy bude v roku 2020 smerovať 192 USD, čo je len o 5 miliárd USD menej v porovnaní s mobilnou reklamou. Mobilná reklama predbehne televíznu reklamu v roku 2021.
Podľa štúdie reklama na mobilných zariadeniach rastie "rýchlosťou meteoru". Zatiaľ čo v roku 2017 narástla mobilná reklama o 35 percent, do roku 2020 priemerne porastie o 21 percent.
Reklama v denníkoch globálne poklesne o 5 percent, zatiaľ čo reklama do časopisov o 6 percent, tvrdí štúdia agentúry Zenith. Zároveň ale upozorňuje, že ide iba o printovú reklamu, nie na výnosy vydavateľov z onlinu. Celkový výkon vydavateľom zlepšujú príjmy z onlinu. Ukazuje sa, že digitálne výnosy zmierňujú, ale nezmenšujú pokles tlače.
Väčšina tradičných médií stále rastie napriek neúprosnému nárastu mobilnej reklamy, ale nie o veľa. Zenith predpokladá, že televízia a rozhlas budú rásť medzi rokmi 2017 a 2020 o 1 percento ročne, zatiaľ čo vonkajšia reklama porastie o 3 percentá ročne. Reklamné výdavky do kinoreklamy budú rásť o 16 percent ročne, dôvodom je najmä čínsky trh, ktorý ešte v roku 2017 predbehol americký trh a stal sa čo sa týka kinoreklamy najväčším trhom.
Celosvetové výdavky na reklamu budú podľa štúdie tento rok rásť o 4,5 percenta. V roku 2019 výdavky do reklamy narastú o 4,2 percenta a v roku 2020 o 4,3 percenta.
Najdynamickejším trhom pre rast reklamy sa stane Ázia a Tichomorie, v roku 2020 bude ich podiel na globálnych reklamných výdavkoch predstavovať 33,8 percenta.
Štúdia tiež pripomína, že mobily sa stávajú pre mediálny svet čoraz dôležitejšie, ale ich schopnosti budovania značky sú stále otázne. "Jednoduché uplatňovanie starých postupov na nové technológie ešte nezabezpečia značke rast," povedal Vittorio Bonori, prezident agentúry Zenith.