Najväčšia služba na streamovanie hudby na svete Spotify vykázala prvý štvrťročný prevádzkový zisk od svojho vzniku v roku 2008. Vo štvrtom kvartáli minulého roka predstavoval 94 miliónov eur, analytici pritom predpovedali 16 miliónovú stratu. Investorov však švédska firma sklamala oznámením, že očakáva tento rok stratový.
V rovnakom období minulého roka vykázala spoločnosť stratu 87 miliónov eur. Tržby sa v záverečnom štvrťroku minulého roka zvýšili o 30 percent. Pre tento rok Spotify počíta so stratou vo výške 200 až 360 miliónov eur a s rastom tržieb medzi 21 a 29 percentami.
Spoločnosti, ktorá vyhlasuje, že pred ziskom dáva prednosť rastu, sa v uplynulom štvrťroku darilo na takmer všetkých trhoch. Celkový počet jej užívateľov, vrátane servisu podporovaného reklamami, sa v roku 2018 zvýšil na 207 miliónov. V treťom kvartáli bol ešte na 191 miliónoch. Platiacich užívateľov má služba spustená vo Švédsku v roku 2008 96 miliónov. Jej najväčší rival, v roku 2015 spustený Apple Music, sa môže pochváliť zhruba 50 miliónmi platiacich užívateľov, napísala agentúra Reuters.
Firma pôsobiaca v skoro 80 krajinách uviedla, že za nešpecifikovanú sumu prevezme podcastingové firmy Gimlet Media a Anchor a že tento rok investuje 400 až 500 miliónov dolárov do ďalších podcastových akvizícií. Podľa hudobného analytika spoločnosti Midia Research Zacha Fullera sa Spotify pokúša stať Netflixom vo sfére audia. Fuller to povedal spravodajskému serveru BBC.
"Vyprodukovať podcast je lacnejšie, ako platiť veľkým nahrávacím spoločnostiam za právo ponúkať ich skladby," vysvetľuje analytik. Podcasty tiež bývajú dlhšie než piesne, čo Spotify umožní udržať si poslucháčov dlhší čas, a zaistí tak aj väčšie príliv peňazí z reklamy, cituje Fullera BBC.