Majetok: 830 miliónov eur (+90 miliónov eur). Je jedným zo zakladateľov investičnej skupiny Penta Investment, ktorú založili v roku 1994 traja partneri, Marek Dospiva, Jaroslav Haščák a Martin Kúšik. Strategicky riadi projekty Penty hlavne na Slovensku a v Poľsku. Je tiež zodpovedný za prípravu a implementáciu investičnej stratégie skupiny. Haščák figuroval aj v údajnom spise Gorila, ktorý naznačuje korupčné prepojenie najvyššej politiky a biznisu.HN/Pavol Funtál
StoryEditor

Týždeň v médiách: Preteky médií so správou o Haščákovi a Zsuzsovej. Prvý informáciu zverejnil denník Penty. Ako to vysvetlil top manažér finančnej skupiny?

10.02.2019, 09:17

Svoju slávu si na sociálnych sieťach minulý týždeň užila  Irén Sárközy. Tá svojim hlasom rozhodla o tom, že šéf Smeru Robert Fico spĺňa podmienky na kandidatúru na post ústavného sudcu. Zmobilizoval sa internet, vrátane stránky Zomri, ktorú na Slovensku posunula hranicu humoru a pani poslankyňa sa stala terčom internetových vtipov.

A čo na to Robert Fico, ten, prechádzajúc okolo novinárov sa im prihovoril jeho typickým štýlom, keď povedal niečo v zmysle, hádam neočakávate, že by som vám mal niečo povedať.

Iná prestrelka sa odohrala medzi Plus jeden deň, Denníkom N a denníkom Sme. Začalo to článkom denníka Plus jeden deň, ktorý uverejnil správu o tom, že  Alena Zsuzsová prišla s novou verziou, ktorá hovorí o tom, že za vraždou novinára Jána Kuciaka a jeho priateľky má byť spolumajiteľ investičnej skupiny Penta Jaroslav Haščák. Podľa Zsuzsovej "Haščák zneužil médiá, ktoré vlastní skupina Penta - vrátane denníka Plus JEDEN DEŇ - na to, aby po zatknutí údajných páchateľov vytvorili v spoločnosti dojem, že vraždu si objednal cez Zsuzsovú podnikateľ Marian Kočner", napísal Plus jeden deň. 

Zvláštny to krok najmä preto, že Denník Plus jeden deň vlastní Haščák, teda Penta. A príbeh pokračoval, keď bývalý hovorca Penty a súčasný top manažér finančnej skupiny Penta Martin Danko hovoril pre denník Sme o tom, ako zavolal šéfredaktorke Denníka Plus jeden deň Ivane Mandákovej, aby sa spýtal, či ona o výpovedi Zsuzsovej o Haščákovi, vedela. "Mandáková mi povedala, že v Pluske to vedia niekoľko týždňov, ale že to neriešili, lebo to považujú za hlúposť," povedal Danko pre Sme.
Danko následne Mandákovej povedal, že síce oni to neriešia, ale Denník N to bude s najväčšou pravdepodobnosťou riešiť bude, a poradil šéfredaktorke nech s tým naloží ako uzná za vhodné. Tak vznikol článok v Denníku Plus jeden deň. I keď Danko tvrdil, že na nikoho nátlak nevyvíjal.

Je veľmi zvláštne, že dnes top manažér finančnej skupiny hovorí šéfredaktorke, aby napísala článok o svojom šéfovi (rozumej Haščákovi), ktorý je vraj zapletený s osobou podozrivou v súvislosti s vraždou novinára. Podľa Danka, ak by o tom, napísal Denník N, tak by to pre Pentu vyznelo horšie.

Zaujímavá je otázka novinára Sme k Dankovi o tom, prečo dal časopis Plus 7 dní na titulku tvár dcéry Zsuzsovej. "Je to pomsta Penty za obvinenie Haščáka jej mamou?" V každom prípade bola to chyba. Či vznikla z neznalosti o pravidlách zobrazovania detí alebo z nejakých iných dôvodov, vedia to v Plus 7 dní. Mimochodom, divný to krok zo strany Plus 7 dní, ktorá v reklame tvrdí, že odhaľuje tvár Aleny Zsuzsovej  a namiesto toho je tam tvár jej dcéry.

Inou témou sú prezidentské voľby. Kandidáti na prezidenta postupne prichádzajú s reklamnými kampaniami či už na sociálnych sieťach alebo aj na billboardoch. A pri tejto príležitosti sa napríklad hlavná reklamná plocha v Banskej Bystrici, ktorá bola donedávna reklamou na alternatívny web hlavnespravy.sk, zmenila takto:

A to nie je vtip od Zomri, to je fakt. 

Billboardy majú počas volieb zvláštnu silu, rovnako ako sociálne siete. Chápem, že niektoré firmy už bojujú voči vizuálnemu smogu. Avšak dobre vytvorený bilboard počas volieb dokáže zaujať. Skúste si pozrieť film Tri billboardy kúsok za Ebbingom. U nás si spomeňte ako karikaturista Shooty zmobilizoval ľudí na to, aby mu zaplatili billboardy, ktoré boli zamerané proti Ficovi. 

A ešte jeden príklad zo zahraničia, konkrétne z Británie, kde štyria aktivisti vyvesili bilboardy s citáciami politikov. Z billboardov je zrejmé, že politici ako to povedať jemne - ohýbajú svoje názory v čase.

Vôbec by som billboardy v čase volieb nepodceňovala.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 12:33