StoryEditor

Aká je návštevnosť slovenského internetu? 8 z 10 Slovákov je online

21.03.2019, 11:10
Autor:
(red)(red)
Priemerná mesačná návštevnosť zo Slovenska dosiahla v roku 2018 hodnotu 3,7 milióna užívateľov.

Podľa aktuálnej Správy o vývoji návštevnosti slovenského internetu v roku 2018 až 85 percent Slovákov vo veku 12 až 79 rokov využíva internet. Celkovo hovoríme o 3,9 milióna užívateľov. Medziročne 2018/2017 sa reach internetovej populácie zvýšil o 3 percentá. Slovensko z hľadiska využívania internetu dosahuje priemer krajín Európskej únie.

IAB Slovakia

​Až 96 percent užívateľov z celkovej internetovej populácie navštevuje slovenské stránky zaradené v jedinom auditovanom meraní návštevnosti AIMmonitor. Priemerná mesačná návštevnosť zo Slovenska dosiahla v roku 2018 hodnotu 3,7 milióna užívateľov.

Najviac ľudí stále využíva desktop (PC) na browsovanie internetovými stránkami. Z celkového počtu užívateľov ide až o 92%, t.j. 3,4 milióna užívateľov.

IAB Slovakia

​Kto chodí na slovenské weby

Zastúpenie mužov a žien je viac menej vyrovnané 1:1. Čo sa týka reachu podľa pohlavia na celkovej slovenskej populácii vedú muži so 75%, ženy dosahujú 73%. Muži na slovenských stránkach trávia o 1 hodinu a 27 minút viac času ako ženy a zároveň sú aktívnejší.

IAB Slovakia

​Výskum návštevnosti AIMmonitor aktuálne poskytuje sociodemografické dáta len na úrovni užívateľov zo Slovenska a cez PC, nakoľko v roku 2018 nebol realizovaný mobilný panel.

Trendy

Mobilné zariadenia na slovenskom trhu zaznamenali rast a vysoké hodnoty vo viacerých parametroch. Svedčia o tom nielen medziročné porovnania z hľadiska návštevnosti, stráveného času, ale aj z hľadiska vytvoreného množstva mediálneho priestoru.

IAB Slovakia

​Na tento trend reagujú aj výdavky do mobilnej reklamy, ktoré medziročne narástli až o 16%. Rastúca návštevnosť ako aj inventory na mobilných zariadeniach z hľadiska reklamných formátov nahráva najmä videu, natívnej reklame a nepochybne aj audio reklame, resp. reklame v podcastoch, ktorých je aktuálne na Slovensku okolo 80 a generujú milióny prehratí.

Zmeny

Od 1.4.2019 sa AIMmonitor mení na IABmonitor. S ohlasovanou aktualizovanou metodikou gemiusOverNight dochádza k zmene názvu ako aj zmene domény, na ktorej budú verejne dostupné dáta. IABmonitor pobeží na doméne monitor.iabslovakia.sk (zatiaľ neaktívna). O aktualizovanej metodike budeme čoskoro informovať na našich stránkach. Za dobrú správu považujeme, že už v treťom kvartáli roka 2019 by mal výskum využívať aj mobilný panel a mali by byť dostupné sociodemografické dáta aj pre mobilných užívateľov.

Zdroj: IAB Slovakia

01 - Modified: 2019-03-19 13:59:52 - Feat.: 0 - Title: Voľby priali návštevnosti, rástli najmä mienkotvorné weby
01 - Modified: 2022-03-29 09:35:54 - Feat.: - Title: Pokuta 250-tisíc eur pre IAB Europe za porušenie GDPR. Agentúram hrozí, že prídu o údaje z cookies 02 - Modified: 2021-09-21 14:11:44 - Feat.: - Title: Online reklama rastie dvojciferným tempom. Za prvý polrok sa zvýšila o takmer 30 percent 03 - Modified: 2021-08-01 16:23:38 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov: Top trojka publisherov v prvom polroku rástla 04 - Modified: 2021-04-12 10:33:05 - Feat.: - Title: Ťahúňom digitálnej komunikácie budú e-shopy, hovorí šéfka IAB Slovakia 05 - Modified: 2021-04-06 11:42:09 - Feat.: - Title: Koľko Slovákov je online a koľko z nich chodí na slovenské stránky?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 21:59