Spoločnosť Apple oznámila, že na jeseň spustí na trh novú televíznu službu Apple TV+ s vlastnou tvorbou, zábavnými programami, filmami a dokumentmi. Pôvodnú tvorbu budú pre novú televíznu službu pripravovať svetoznáme mená ako napríklad Oprah Winfreyová, Steven Spielberg, Jennifer Anistonová, Reese Witherspoonová a ďalšie.
Spoločnosť už v máji predstaví novú aplikáciu Apple TV app, vďaka ktorej si záujemcovia budú môcť tvorbu novej služby pozrieť. Všetky programy budú záujemcom k dispozícii prostredníctvom služby on demand. Znamená to, že Apple TV+ bude konkurovať službám ako sú Netflix či Amazon.
Pripomeňme, že vlastnej televízii hovoril už zakladateľ Apple Steve Jobs. Pričom jeho nástupca Tim Cook túto službu chystal takmer osem rokov.
Analytici varujú, že Apple prichádza na tento trh príliš neskoro a rozhodnutie považujú za rizikové. Konkurenčná služba Netflix má 139 miliónov predplatiteľov po celom svete a podobné služby už ponúka alebo chystá niekoľko ďalších spoločností. Na druhej strane, výhodou Apple môže v prípade televízie byť to, že má dostatok peňazí a viac než 900 miliónov aktívnych iPhonov.
Apple tiež predstavil aj detaily novej spravodajskej predplatiteľskej služby Apple News Plus, hraciu predplatiteľskú službu Apple Arcade a novú kreditnú kartu.
Spravodajská služba Apple News Plus bude stáť desať dolárov - čo je okolo deväť eur. Bude zahŕňať zhruba 300 časopisov, niekoľko veľkých novín, vrátane The Wall Street Journal a Los Angeles Times.
Spoločnosť bude mať aj vlastnú kreditnú kartu MasterCard s názvom Apple Card, ktorá by mala byť dostupná vo viac ako štyridsiatich krajinách. Karta bude zobrazovať používateľom, kde utrácajú peniaze. Apple ale tvrdí, že on o tom nebude vedieť.
Hracia služba Apple Card bude bude prístupná už na jeseň tohto roku vo viac ako 150 krajinách sveta. Apple spolupracuje s firmami ako Walt Disney, Sega a Annapurna Interactive, vďaka čomu ponúkne viac ako 100 titulov, ktoré budú dostupné v App Store.
Hlavnou značkou a hlavným zdrojom zisku Apple je iPhone, jeho predaj však začal klesať. Firma preto hľadá zdroje rastu a rozhodla sa expandovať do digitálnych služieb za predplatné. Príjmy spoločnosti v segmente služieb minulý rok stúpli na o 24 percent na 37,1 miliardy USD. Na celkových príjmoch firmy sa tento sektor podieľal zhruba štrnástimi percentami, napísali agentúry AP a Reuters.