Ďalší významný obchod vo svete herného biznisu je na spadnutie. Len pred nedávnom sme vás informovali, že Microsoft plánuje kúpiť herného giganta Activison Blizzard za 60 miliard eur a už je na pretrase nový mega biznis.
Obria čínska spoločnosť Tencent si brúsi zuby na vlastný herný hardware. Podľa českého portálu iDnes popri podnikaní s virtuálnou realitou plánuje vstúpiť na trh herných mobilov. Podariť by sa jej to malo cez značku Black Shark, v ktorej mala doteraz najväčší podiel čínska Xiaomi.
Čínska spoločnosť Tencent stojí za megaúspešnými hrami a službami, ako je WeChat, PUBG Mobile či League of Legends. Vlastní okrem iného aj veľké spoločnosti v hernom biznise ako Epic Games, Miniclip či Supercell. A to hier sa chystá oprieť aj po hardwareovej stránke. Popri vlastných okuliaroch pre virtuálnu realitu chce do svojho portfólia dostať aj značku herných mobilov Black Shark, ktorú chce odkúpiť od Xiaomi. Tá bolo doteraz jej väčšinovým vlastníkom.
Aj keď sa výrobca sústredil hlavne na domáci čínsku klientelu a raz ročne priniesol vždy na trh nový model, tieto herné telefóny sa dostali aj na stredoeurópsky trh. Ich najnovší model Xiaomi Black Shark 4 dali do ponuky minulý rok. Telefón s vyrezávaným kovovým rámom, špeciálne prispôsobeným na hranie a s holografickou zadnou stenou ponúkol celkom zaujímavé parametre a to za priaznivú cenu 500 eur. Bol dokonca jeden z prvých telefónov od Xiaomi, ktorý sa mohol pýšiť rekordným 120W nabíjaním.
Tencent prejavil mimoriadny záujem o kúpu tejto značky a aktuálne sa obe firmy dostali do fázy vyjednávanie za akú cenu by obchod dokázali zrealizovať. Cena by sa mohla vyšplhať až na hodnotu 470 miliónov amerických dolárov.
Súčasťou tejto akvizície by pre Tencent neboli len samotné smartfóny, ale aj hardwareová divízie značky Black Shark, ktorá by im mohla pomôcť pri ďalšom vývoji okuliarov pre virtuálnu realitu.
Server Bloomberg dodáva, že Tencent vidí veľký potenciál vo vlastnom variante metaverse, kde sa ľudia budú môcť stretávať pomocou okuliarov pre virtuálnu realitu. No ako veľmi sa bude jeho vízia metaverse zhodovať s tou, ktorou sa rozhodla ísť americká spoločnosť Facebook (teraz už Meta), nie je zatiaľ známe.