Americká spoločnosť Twitter prevádzkujúca rovnomennú sociálnu sieť sa ospravedlnila za "neúmyselné" používanie e-mailov a telefónnych čísel, ktoré používatelia poskytli z bezpečnostných dôvodov na cielenú reklamu. Spoločnosť nedokáže s istotou povedať, koľko kontaktov bolo takto zneužitých. Spravodajský server dnes BBC napísal, že problém sa zrejme týka klientov po celom svete.
Spoločnosť sa vecou začala zaoberať 17. septembra. V utorok oznámila, že už "nepoužíva telefónne čísla a e-maily zhromaždené z bezpečnostných dôvodov pre reklamu". Platformu Twitter každodenne používa 139 miliónov používateľov, uviedla spoločnosť.
Twitter podobne ako ďalšie sociálne siete ponúka inzerentom, aby svoje vlastné databázy porovnali s kontaktami, ktoré Twitteru poskytli jeho používatelia. Takáto prax umožňuje cielenú reklamu navrhnutú tak, aby oslovila používateľa, ktorý už danú značku alebo produkt pozná.
Vo vyhlásení Twitter uviedol, že inzerenti svoje dáta porovnávali s kontaktami, ktoré používatelia sociálnej sieti poskytli len za účelom zabezpečenia účtu pri dvojstupňovom overovaní.