Pre digitálnych vydavateľov bude tento rok najvyššou prioritou predplatné. Vo svojej obchodnej stratégii mu budú najvyššiu váhu prikladať až štyri pätiny digitálnych vydavateľov. Príjmy z online reklamy budú až druhou prioritou, hoci ešte v roku 2020 boli pre vydavateľov tou najdôležitejšou. Tretím najdôležitejším príjmom pre médiá budú výnosy z natívnej reklamy nasledované eventami a e-commerce. Vyplýva to zo štúdie Reuters Institute for the Study of Journalism o trendoch a predikciách v oblasti žurnalistiky, médií a technológií.
Ako vidia lídri médií nadchádzajúci rok?
Takmer šesť z desiatich respondentov (59 %) tvrdí, že ich príjmy sa za posledný rok zvýšili, a to aj napriek tomu, že viac ako polovica (54 %) uviedla aj stagnujúce alebo klesajúce zobrazenia stránok. Vydavatelia uvádzajú, že digitálna reklama zaznamenala boom, keď viac ľudí nakupovalo online, pričom sa zvýšili aj príjmy z predplatného.
Tri štvrtiny (75 %) digitálnych lídrov tvrdí, že sú si istí vyhliadkami svojej spoločnosti na rok 2022, hoci nie všetci hovoria to isté aj o budúcnosti žurnalistiky. Obavy sa týkajú finančnej udržateľnosti, polarizácie spoločností, útokov na novinárov a slobodnú tlač.
Viacerí vydavatelia plánujú tento rok presadzovať stratégiu predplatného aleb...
Zostáva vám 85% na dočítanie.