archív
StoryEditor

Míľniky, ktoré ovplyvnili vývoj v reklame, médiách a marketingu na Slovensku v rokoch 1989 - 2019

17.11.2019, 19:15
Autor:
redred
Po roku 1991 sa položili základy duálneho vysielania na Slovensku - médiá sa rozdelili na verejnoprávne a komerčné.

Tridsať rokov uplynulo od Nežnej revolúcie. Bolo to tiež obdobie, kedy sa výrazne zmenila mediálna, marketingová či reklamná scéna na Slovensku. Keďže si myslíme, že výročie 30 rokov slobody by sa nemalo trvať iba jeden deň, postupne si pripomenieme 30 najdôležitejších míľnikov v marketingu, reklame a médiách. Začíname prvým míľnikom - zákonom, ktorý výrazne zasiahol do ďalšieho vývoja televízií a rádií. Umožnil totiž vysielanie aj komerčným, nielen štátnym médiám.

V roku 1989 existoval jediný monopol na informácie - štátny. Bola štátna televízia, rozhlas, noviny. V roku 1991 sa zákonom položili základy duálneho spôsobu vysielania. Vznikla tak nová forma koexistencie médií vedľa seba: verejnoprávnych a komerčných. Nový spôsob vysielania bol upravený v zákone č. 468/1991 Zb. o prevádzkovaní rozhlasového a TV vysielania.

Na začiatku to boli veľmi krehké základy, ktoré sa formovali niekoľko rokov. A dovolíme si tvrdiť, že stále formujú. V každom prípade, v začiatkoch deväťdesiatych rokov bola jedinou televíziou, ktorá vysielala - Československá televízia. Tá už v roku 1990 zmenila názov na Slovenská televízia. Od roku 1993 vysielala STV na dvoch okruhoch. V tom čase na Slovensku v rámci televízií nemala žiadnu konkurenciu. Až do roku 1995, kedy vznikla prvá celoštátna komerčná televízia pod názvom VTV - Vaša televízia. Za jedno z prvých súkromných rádií sa považuje Fun rádio, ktoré začalo vysielať už v roku 1990.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 11:37