Priamy prenos udeľovania cien americkej filmovej akadémie Oscar tento rok sledoval najmenší počet televíznych divákov v histórii. S odkazom na údaje americkej monitorovacej služby Nielsen o tom informovala agentúra Reuters.
Deväťdesiata druhá oscarová slávnosť bola podľa amerických kritikov príliš dlhá a chaotická. Jej tvorcovia pritom už druhý rok stavili na formát bez hlavného moderátora.
Tohtoročné rozdávanie zlatých sošiek sledovalo 26,5 milióna ľudí, čo je o pätinu menej ako vlani. Tri a pol hodinová show bola totiž podľa kritikov plná náhodných momentov a nezrovnalostí. Vystúpil v nej napríklad rapper Eminem, ktorý predviedol 17 rokov starú pieseň, čo bolo podľa niektorých kritikov "prekvapivé, ale ťažko pochopiteľné".
Popularita slávnostného večera pritom uplynulý rok u divákov vzrástla. Stalo sa tak po štyroch rokoch, keď záujem publika postupne klesal. Podľa niektorých pozorovateľov to bolo spôsobené zrejme tým, že minuloročný odovzdávací ceremoniál sľuboval koncepčnú zmenu - bol totiž prvým, ktorý nemal hlavného moderátora. Súčasťou bolo aj hudobné vystúpenie kapely Queen či dvojice Lady Gaga a Bradley Cooper, ktorí spolu účinkovali v populárnom filme Zrodila sa hviezda.
Tohtoročný slávnostný večer však podľa všetkého nedokázal na minuloročný úspech nadviazať. Podľa údajov firmy SQAD pritom tridsaťsekundový reklamný spot v čase udeľovania zlatých sošiek stále mohol vyjsť na takmer 2,3 milióna dolárov (v prepočte 2,1 milióna eur).
Hoci prenos slávnostného večera sledovalo menej ľudí v televízii, o udalosti sa živo diskutovalo na sociálnych sieťach. Spoločnosť Nielsen zaznamenala o 16 percent viac interakcií používateľov na tému Oscarov ako minulý rok.