Počas víkendu zabodovali na obrazovkách slovenských televízií najmä nedeľné relácie O 5 minút 12, Hniezdo a Superstar.
SuperStar sa v nedeľu 23. februára stala na obrazovkách Markízy suverénne najsledovanejším programom celého dňa. V obchodnej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov bola najsledovanejším programom týždňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
V tejto cieľovej skupine dosiahla SuperStar nadpriemernú sledovanosť 11,3 percenta a rovnako aj trhový podiel 29,3 percenta. Voči predchádzajúcemu týždňu si z hľadiska ratingu polepšila o 1,4 percentuálneho bodu a trhový podiel jej narástol o rovné 3 body. V čase vysielania porazila konkurenčné programy, šou V siedmom nebi zaznamenala na TV Joj trhový podiel 15,6 percenta a seriál Hniezdo na Jednotke RTVS dosiahol 18,9 percenta.
Hniezdo však bolo jednotkou na trhu v čase vysielania v širšej skupine divákov starších než 12 rokov. Pozrelo si ho 547-divákov, čo je o 34-tisíc divákov viac, než mala predchádzajúca epizóda.
Druhý zostrih z kastingov SuperStar si pozrelo 512-tisíc divákov, v porovnaní s minulotýždňovou úvodnou epizódou ide o nárast o 44-tisíc divákov.
O historickom rekorde nedeľnej pokitickej diskusie O 5 minút 12 si môžete prečítať v tomto článku:
Pre Markízu bolo po SuperStar druhým najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách Počasie. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo sledovanosť 9,7 percenta a trhový podiel 24,8 percenta. Pri obrazovkách bolo 609-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Trojicu divácky najúspešnejších nedeľných programov Markízy uzavreli Televízne noviny so sledovanosťou 9,3 percenta a trhovým podielom 24 percent. Pozrelo si ich 585-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
V sobotu zabodovala Markíza v obchodnej cieľovej skupine 12-54 rovnako s hlavnými spravodajskými reláciami a večer s českou romantickou komédiou Dve nevesty a jedna svadba.
V širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov zabodovala RTVS so Zem spieva, ktorá bola s 363-tisíc divákmi jednotkou na trhu v čase vysielania.
V piatok patrili v cieľovej skupine 12-54 najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti hlavným spravodajským reláciám televízie Markíza a podvečernému seriálu Oteckovia, ktorí boli tiež najsledovanejším nespravodajským programom dňa s takmer 29 percentným trhovým podielom.
Hlavné spravodajské relácie Markízy zabodovali aj v širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov. Televízne noviny sa stali s 558-tisíc divákmi najsledovanejším programom dňa, Počasie si s 550-tisíc divákmi pripísalo druhé miesto.
V tejto cieľovej skupine si opäť pripísala prvenstvo spomedzi nespravodajských programov RTVS so svojou súťažnou reláciou Čo ja viem, ktorú sledovalo 453-tisíc divákov a v čase vysielania bola najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
Dvojke dominoval minulý týždeň šport. Najviac divákov zaujalo zjazdové lyžovanie a preteky Petry Vlhovej. Priemerná sledovanosť sobotňajších pretekov zo Švajčiarska bola 267-tisíc divákov, nedeľné ženské preteky v kombinácii super-G mali v priemere 346-tisíc divákov.
V tomto týždni budú až do stredy vysielaniu dominovať posledné predvolebné diskusie vysielané pred moratóriom. Stretnú sa v nich lídri najsilnejších politických subjektov kandidujúcich do parlamentu. Ich prehľad si môžete pozrieť v tomto článku:
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA