V sobotu 29. februára sa na Slovensku konali parlamentné voľby. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy a tiež o volebné špeciály. Už počas predvolebnej kampane mali politické diskusie nadštandardnú sledovanosť a všetky tri slovenské televízie prepisovali svoje dlhoročné rekordy. Zo všetkých odvysielaných relácií pred voľbami, počas volebnej noci či prvých povolebných diskusií si absolútne prvenstvo pripísalo prvé povolebné O 5 minút 12 na Jednotke RTVS.
Rekordy roka
Pravidelná nedeľná politická diskusia O 5 minút 12 prekonala v tomto roku už druhýkrát svoj rekord. Prvý rekord v počte divákov si pripísala týždeň pred voľbami, v nedeľu 23. februára, keď si duel lídrov šiestich parlamentných strán pozrelo 646-tisíc divákov. Tento rekord prepísala v nedeľu 1. marca prvá povolebná diskusia O 5 minút 12. Debata víťazov parlamentných volieb pritiahla k obrazovkám Jednotky celkom 791-tisíc divákov, čo je najvyšší výkon relácie v ére peoplemetrov (od roku 2004). O 5 minút 12 sa zároveň stalo najsledovanejším programom na trhu v tomto roku, a to aj vrátane spravodajstva.
Prvú povolebnú diskusiu Markízy s názvom Voľby 2020 - Víťazi volieb, ktorú vysielala televízia od 10:00, sledovalo 537-tisíc divákov. Popoludňajšiu reláciu Na telo so zástupcami politických subjektov, ktoré zostali pred bránami parlamentu, si pozrelo 521-tisíc divákov, čo je druhý najlepší výsledok relácie od jej obnovenia v septembri 2018.
Hranicu 700-tisíc divákov prekonali aj nedeľné Televízne noviny Markízy. Vydanie, ktoré sa podrobne venovalo volebnému dianiu na Slovensku, sledovalo celkovo až 701-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 sa stali Televízne noviny doposiaľ divácky najúspešnejším programom na celom trhu od začiatku roka 2020. Dosiahli vysokú sledovanosť 13,5 percenta a trhový podiel 30,9 percenta.
Volebná noc na Markíze mala najviac divákov
Volebný deň v sobotu 29. februára sledovalo najviac divákov na Markíze. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2020 - Volebná noc začínalo pred 22:00 a dosiahlo v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov nadpriemerný trhový podiel 34,6 percenta. Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine nižší trhový podiel na úrovni 17,3 percenta a na spravodajskej stanici TA3 podiel 6 percent.
Viac než štvorhodinový program s moderátormi Zlaticou Švajdovou Puškárovou, Michalom Kovačičom a ich hosťami, sledovalo celkovo 401-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Volebnú noc na Jednotke RTVS s moderátormi Martou Jančkárovou a Marekom Makarom a ich hosťami sledovalo 229-tisíc divákov a nasledujúce Volebné štúdio sledovalo do tretej hodiny rána 278-tisíc divákov. Obidve televízie priniesli exkluzívne exit polly, Markíza od agentúry Focis a RTVS od agentúry Median.