StoryEditor

Voľby mali nadštandardnú sledovanosť. Historický rekord dosiahlo O 5 minút 12

02.03.2020, 13:40
Autor:
hrnhrn
S takmer 800-tisíc divákmi sa stalo absolútnym top programom tohto roka.

V sobotu 29. februára sa na Slovensku konali parlamentné voľby. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy a tiež o volebné špeciály. Už počas predvolebnej kampane mali politické diskusie nadštandardnú sledovanosť a všetky tri slovenské televízie prepisovali svoje dlhoročné rekordy. Zo všetkých odvysielaných relácií pred voľbami, počas volebnej noci či prvých povolebných diskusií si absolútne prvenstvo pripísalo prvé povolebné O 5 minút 12 na Jednotke RTVS.

Rekordy roka

Pravidelná nedeľná politická diskusia O 5 minút 12 prekonala v tomto roku už druhýkrát svoj rekord. Prvý rekord v počte divákov si pripísala týždeň pred voľbami, v nedeľu 23. februára, keď si duel lídrov šiestich parlamentných strán pozrelo 646-tisíc divákov. Tento rekord prepísala v nedeľu 1. marca prvá povolebná diskusia O 5 minút 12. Debata víťazov parlamentných volieb pritiahla k obrazovkám Jednotky celkom 791-tisíc divákov, čo je najvyšší výkon relácie v ére peoplemetrov (od roku 2004). O 5 minút 12  sa zároveň stalo najsledovanejším programom na trhu v tomto roku, a to aj vrátane spravodajstva. 

Prvú povolebnú diskusiu Markízy s názvom Voľby 2020 - Víťazi volieb, ktorú vysielala televízia od 10:00, sledovalo 537-tisíc divákov. Popoludňajšiu reláciu Na telo so zástupcami politických subjektov, ktoré zostali pred bránami parlamentu, si pozrelo 521-tisíc divákov, čo je druhý najlepší výsledok relácie od jej obnovenia v septembri 2018. 

Hranicu 700-tisíc divákov prekonali aj nedeľné Televízne noviny Markízy. Vydanie, ktoré sa podrobne venovalo volebnému dianiu na Slovensku, sledovalo celkovo až 701-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 sa stali Televízne noviny doposiaľ divácky najúspešnejším programom na celom trhu od začiatku roka 2020. Dosiahli vysokú sledovanosť 13,5 percenta a trhový podiel 30,9 percenta.

Volebná noc na Markíze mala najviac divákov

Volebný deň v sobotu 29. februára sledovalo najviac divákov na Markíze. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2020 - Volebná noc začínalo pred 22:00 a dosiahlo v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov nadpriemerný trhový podiel 34,6 percenta. Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine nižší trhový podiel na úrovni 17,3 percenta a na spravodajskej stanici TA3 podiel 6 percent.

TV Markíza

​Viac než štvorhodinový program s moderátormi Zlaticou Švajdovou Puškárovou, Michalom Kovačičom a ich hosťami, sledovalo celkovo 401-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Volebnú noc na Jednotke RTVS s moderátormi Martou Jančkárovou a Marekom Makarom a ich hosťami sledovalo 229-tisíc divákov a nasledujúce Volebné štúdio sledovalo do tretej hodiny rána 278-tisíc divákov. Obidve televízie priniesli exkluzívne exit polly, Markíza od agentúry Focis a RTVS od agentúry Median.

01 - Modified: 2020-02-27 09:44:40 - Feat.: 0 - Title: Finálové predvolebné diskusie v televíziách mali rekordné počty divákov 02 - Modified: 2020-02-26 16:55:05 - Feat.: 0 - Title: Predvolebné finále Markízy top programom roka. Diskusiu lídrov najsilnejších strán sledovalo 658-tisíc divákov 03 - Modified: 2020-02-25 13:51:10 - Feat.: 0 - Title: Predvolebná debata Hospodárskych novín a Rádia Expres pomohla portálu HNonline k rekordným číslam 04 - Modified: 2020-02-26 18:04:13 - Feat.: 0 - Title: Končí sa najdrahšia predvolebná kampaň v histórii. Rekordná suma skončila v online
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 01:14