Spoločnosti Google a Twitter sa rozhodli, že už nebudú zakazovať reklamy, ktoré obsahujú správy týkajúce sa pandémie koronavírus.
Technologické spoločnosti, z ktorých každá je závislá na príjmoch z reklamy, pôvodne zakázala takéto reklamy, pretože sa obávali šírenia dezinformácií a nerelevantných príspevkov na svojich platformách.
Twitter po novom umožní komunikovať aj zadávateľom, ktorí môžu publikovať svoje reakcie na pandémiu v platených tweetoch. Minulý mesiac vydal tiež usmernenia o tom, ako by mali značky počas krízy komunikovať.
Google zakázal reklamy súvisiace s koronavírusom po sťažnostiach politikov z USA, ktorí apelovali na platformu aj kvôli tweetom, ktoré uverejňoval americký prezident Donald Trump.
Hovorca spoločnosti Google uviedol: „ S vývojom situácie s Covid-19 upravujeme práva tak, aby sme zabezpečili informovanosť a ochranu používateľov a zároveň uprednostnili dôveryhodné informácie. Hľadáme tiež spôsoby, ako podporiť reklamy z nemocníc, od poskytovateľov zdravotníckych služieb, vládnych subjektov a mimovládnych organizácií.“