Americkému prevádzkovateľovi streamovacej služby Netflix pribudlo v prvom štvrťroku vďaka obmedzeniam súvisiacim s pandémiou na celom svete 16 miliónov predplatiteľov - dvakrát viac, než odhadoval, a najviac za 13 rokov jeho histórie. Firma však v utorok po skončení burzového obchodovania varovala, že druhá polovica roka bude pravdepodobne slabšia, pretože prestanú platiť nariadenia, aby ľudia trávili maximum času doma. Akcie Netflixu na zverejnenie štvrťročných hospodárskych výsledkov zareagovali rastom.
Najväčší prevádzkovateľ streamovacích služieb na svete odhadoval, že sa počet predplatiteľov zvýši len o sedem miliónov. Na celom svete teraz za jeho služby platí takmer 183 miliónov ľudí. Najviac zákazníkov Netflix pribudlo v Európe - 4,4 milióna.
Tržby sa v prvých troch mesiacoch roka medziročne zvýšili o 28 percent na 5,8 miliardy dolárov. Viac ako zdvojnásobiť sa Netflixu za uplynulé obdobie podarilo aj zisk, ktorý stúpol na 709 miliónov dolárov. Príjmy mimo Spojené štáty však v porovnaní s obdobím pred koronakrízou strácajú na hodnote kvôli prudkému pádu niektorých zahraničných mien.
Netflix predpokladá, že mu v druhom štvrťroku pribudne ďalších 7,5 milióna predplatiteľov. Firma však pripustila, že budúci vývoj viac-menej tipuje, pretože nie je jasné, ako rýchlo budú vlády rušiť karanténne nariadenia. Oslovení analytici odhadujú, že sa počet platiacich zákazníkov zvýši o 3,8 milióna.
Spoločnosť ešte v roku 2019 vyčlenila 19 miliárd dolárov na tvorbu nového obsahu. Musela tak urobiť kvôli strate populárnych relácií, na ktorých profitovala. Napríklad seriál Priatelia z 90-tych rokov sa presunul na streamovaciu platformu HBO Max, ktorej vlastníkom je telekomunikačný gigant AT & T. Analytici spoločnosti Wedbush vtedy uviedli, že relácie pôvodom od konkurenčných firiem Comcast, Disney, Fox a Warner Brothers sa vlani na odsledovaných hodinách na Netflixe podieľali viac ako polovicou.
Najväčšia služba plateného streamovacieho obsahu pripisuje rast predplatiteľov aj televíznym šou, ktoré spustila v tomto roku. Úspech zožala šou Love Is Blind, v ktorej sa účastníci zoznamovali naslepo. Cieľom bolo zistiť, či je pre ľudí pri spoznávaní dôležitý vzhľad. Niektorým párom sa love story poradila a niektorým naopak nie. Príbehy párov sledovalo 30 miliónov divákov.
Minulý týždeň spustil Netflix ďalšiu zoznamku Too Hot to Handle. Ide o reality šou s 10 účastníkmi, ktorých poslali na exotický ostrov Punta Mita v Mexiku. Mladí ľudia „uväznení“ štyri týždne na ostrove si nemôžu prejavovať žiadne náklonnosti. Dôležitým pravidlom zotrvania v súťaži je, že účastníci môžu spolu tráviť čas, ale bez prejavovania akýchkoľvek nežností a pohlavného styku. Výška výhry závisí aj od toho, do akej mieri budú súťažiaci porušovať pravidlá na ostrove.
Netflix v čase pandémie spustil aj zaujímavú kampaň, ktorá mala ľudí prinútiť, aby zostali doma, inak im prezradí pokračovanie obľúbených seriálov.
Firma je jednou z mála, ktorú globálne opatrenia prijímané kvôli obmedzeniu šírenia koronavírusu nielen nepoškodila, ale dokonca jej aj prospela. To sa odráža aj na jej akciách - zatiaľ čo širší index S&P 500 stratil od svojho vrcholu z 19. februára už 19 percent, akcie Netflix v rovnakom období pridali 11 percent. Meraním burzovej hodnoty by Netflix dokonca mohol prekonať svojho veľkého rivala Walta Disneyho, všimla si agentúra DPA.
Pandémia praje aj novo-spustenej platforme Disney +, ktorá za päť mesiacov prekonala hranicu 50 miliónov predplatiteľov.