The Sun
StoryEditor

V Británii niektoré vydavateľstvá nechcú byť súčasťou oficiálneho rebríčka o predaji printov

25.05.2020, 11:41
Autor:
(pš)(pš)
Dôvodom je zastaranosť auditu ABC.

Britskí vydavatelia uvažujú nad tým, že prestanú zverejňovať čísla svojho predaja v oficiálnej metodike predaja printov ABC. Patrí k nim napríklad spoločnosť News UK, ktorej patria vlajkové tituly The Sun a The Times (oba tituly sú v top 10. rebríčka ABC) sa rozhodli. V krajine sa očakáva, že iné britské vydavateľstvá s výnimkou Telegraph Media Group, ktoré sa rozhodlo opustiť ABC už začiatkom tohto roka, budú pokračovať v zverejňovaní údajov, avšak s novými pravidlami.

Ak sa tituly rozhodnú opustiť oficiálny audit ABC, poskytnú mediálnym agentúram predaje, avšak agentúry budú musieť podpísať dohodu o mlčanlivosti. David Dinsmore, COO spoločnosti News UK odôvodnil ich rozhodnutie tak, že "v súčasnosti je už ich mediálny dom multiplatformovým mediálnym vydavateľstvom so značkami, ktoré zasiahnu popri printoch omnoho viac ľudí ako kedykoľvek predtým, a to prostredníctvom mobilov, webov, aplikácií, videa, rádio staníc a podcastov. Je potrebné sa zamerať na toto kompletné publikum."

Šéf News UK tiež zdôraznil, že zameranie sa na kompletné publikum naprieč platformami umožňuje mediálnym agentúram a zadávateľom pochopiť skutočnú hodnotu ich produktov, ktoré naďalej zaznamenávajú výrazný nárast publika. News UK je členom platformy PAMCo, ktorá vznikla v roku 2018 a je zameraná na meranie dosahu médií naprieč platformami, teda nielen printov.

Viacerým vydavateľom Británii prekáža, že audit ABC sa zameriava výhradne na pokles printu a nezohľadňuje nárast publika v online prostredí.

Debaty ohľadne nezverejňovania čísel v ABC sa diali ešte pred príchodom korony. Vlastník Daily Telegraph ešte začiatkom tohto roka, povedal, že zverejnené čísla v žiadnom prípade neodzrkadľujú úspech digitálnej stratégie novín.

Mediálne agentúry nevítajú rozhodnutie mediálnych hráčov opustiť oficiálnu metriku. Podľa ich vyjadrení tento fakt len prispeje k ďalšiemu diskurzu ohľadne poklesu predaja printu a "súkromné reporty" len prispejú k problematickosti v tejto téme, čo považujú za kontraproduktívne.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 15:51