Na predstavenie hospodárskych výsledkov prevádzkovateľov streamingových služieb za prvý štvrťrok všetci pozerali s veľkými očakávaniami. Išlo o obdobie, keď mali za sebou prvý ucelený kvartál dvaja nováčikovia – Disney + a Apple TV +. Už od začiatku roka boli jasné otázky profesionálov – začnú ľudia striedať služby alebo si budú platiť naraz viaceré? Narazil už Netflix na strop a začne padať? Následne prišiel koronavírus, s ním milióny ľudí doma na home officoch. A aj milióny ľudí bez práce a príjmu. Vlády museli riešiť otázku zabezpečenia príjmu pre najviac dotknutých, v niektorých krajinách, napríklad v USA, jednorazovo rozdávali finančné príspevky všetkým. Z celej súťaže o to, kto bude najlepší, sa stala vojna o prežitie.
Raketový nárast
Ako povedal vo svojom kvartálnom rozhovore s bankovými analytikmi CEO Netflixu, Reed Hastings, január a február sa aj napriek nástupu nových služieb zásadne nelíšili od začiatku minulého roka. Len čo v marci zostali v zmysle vládnych opatrení ľudia doma, prejavilo sa to nielen na objeme prenesených dát, ale aj príchode nových klientov. Nárast využívania videoslužieb bol taký výrazný, že Európska komisia, ako aj predstavitelia viacerých vlád po celom svete apelovali na streamingového giganta a jeho konkurentov, aby znížili kvalitu videa, a tým uvoľnili kapacitu na prenos iných služieb – napríklad videokonferencií či vyučovania prostredníctvom internetu. Hoci zákazníci Netflixu dostali nižšiu kvalitu (celkový objem prenesených dát sa znížil o 25 percent) a jediným silnejším očakávaným titulom bola až aprílová novinka, štvrtá séria španielskej kriminálnej série Dom z papieru (La Casa De Papel), do konca marca pribudlo trhovej jednotke neuveriteľných 15,77 miliónov nových platiacich zák...
Zostáva vám 85% na dočítanie.