Tri oriešky pre Popolušku sú každoročne najsledovanejším programom Štedrého večera. Kultová rozprávka, ktorá je súčasťou vianočných sviatkov neuveriteľných 47 rokov, sa stala aj tento rok top programom Štedrého večera a rovno aj najsledovanejším programom celého roka.
Z programovej ponuky slovenských televízií si Tri oriešky pre Popolušku zvolilo až 906-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov Rozprávka si pripísala mimoriadne vysokú sledovanosť aj v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov, kde dosiahla rating 19,9 percenta s podielom na trhu 35,5 percenta.
V konkurencii Popolušky sa darilo aj novej rozprávke RTVS O liečivej vode, ktorú si pozrelo 558-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 si pripísala podiel na trhu 19,3 percenta. RTVS už tradične prináša každý rok na Štedrý večer novú rozprávku, minulý rok si Čarovný kamienok pozrelo 583-tisíc divákov. Tento rok si ho pozrelo v podvečernej repríze ďalších 202-tisíc divákov.
Televízia Joj uviedla v hlavnom večernom programe komédiu Sám doma 2: Stratený v New Yorku, ktorú si pozrelo 510-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 obsadila v rebríčku najsledovanejších programov dňa druhú priečku s podielom na trhu 24,3 percenta.
Vysoký počet divákov mala aj Perinbaba, ktoré odvysielala podvečer Markíza. Tento rok si ju pozrelo 432-tisíc divákov.
Televízia Joj zabodovala počas dňa s rozprávkami. Poobedňajšie animované rozprávky Na vlásku a Luskáčik a štyri kráľovstvá sledovalo takmer 400-tisíc divákov a podvečerné Ľadové kráľovstvo a Ľadové kráľovstvo: Vianoce s Olafom mali 361- a 371-tisíc divákov.
Tento rok odvysielala Tri oriešky pre Popolušku Markíza, budúci rok bude mať práva na jej vysielanie televízia Joj. Takzvaný systém rotácie zaviedol český Národní filmový archív pred štyrmi rokmi. Nový systém prideľuje práva na vysielanie na základe žrebu, čím má zabezpečiť pri rozdeľovaní českých klasických titulov väčšiu spravodlivosť. Rotácia prebieha tak, že vysielatelia si najskôr vyžrebujú poradie a na jeho základe si vyberajú jednotlivé tituly českej klasiky.
V roku 2017 tak odvysielala Popolušku prvýkrát televízia Joj, kde si ju pozrelo 967-tisíc divákov, o rok neskôr pripadol žreb Markíze, kde mala takmer 1,1 milióna divákov. Minulý rok Popolušku opäť vysielala televízia Joj, kde si ju pozrelo 1 milión divákov.