Diváci slovenských televízií dali aj tento rok jasne najavo, že na Vianoce majú najradšej klasické rozprávky. K obrazovkám ich pritiahlo aj víkendové spravodajstvo s informáciami o očkovaní proti Covidu-19.
Najsledovanejším programom uplynulého vianočného týždňa boli už tradične Tri oriešky pre Popolušku, ktoré odvysielala na Štedrý večer televízia Markíza. Ako sme už uviedli, kultová rozprávka bola s viac ako 900-tisíc divákmi pri obrazovkách nielen najsledovanejším štedrovečerným programom, ale doposiaľ aj absolútne najsledovanejším programom celého roka. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov si rovnako pripísala rekordný tohtoročný rating 19,9 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,5 percenta.
Druhá priečka v rebríčku nespravodajských programov uplynulého týždňa patrí Mrázikovi, ktorého odvysielala Markíza na prvý sviatok vianočný. Ruskú klasiku si pozrelo 623-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom medziročne si polepšila až o 220-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 to znamenalo rating 14,3 percenta a trhový podiel 28 percent. Mrázik bol najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých staníc a stal sa tiež tretím divácky najúspešnejším filmom roku 2020.
Tretia priečka v rebríčku 12-54 patrí komédii Sám doma 2: Stratený v New Yorku, ktorú odvysielala na Štedrý večer televízia JOJ. V tejto cieľovej skupine si pripísala rating 13,8 percenta a podiel na trhu 24,3 percenta. Vysoký rating mala aj prvá časť Sám doma, ktorú televízia JOJ odvysielala v utorok 22. decembra. Dosiahla sledovanosť 13,3 percenta a podiel na trhu 32,5 percenta. V celkovom počte divákov v 12+ však obidva filmy predbehlo pondelkové špeciálne vianočné Inkognito so 611-tisíc divákmi. Sám doma 2 mal 510-tisíc a Sám doma 533-tisíc divákov.
Pol miliónovú hranicu uplynulý týždeň prekonali z nespravodajských programov aj Vianočná pesnička. Prerábku notoricky známeho vianočného hitu Mariah Carey All I Want For Christmas Is You, naspievanú detskými a tínedžerskými hercami a herečkami zo seriálov Oteckovia a Pán profesor, si pozrelo na Štedrý večer 580-tisíc divákov.
Premiéra novej rozprávky RTVS O liečivej vode mala 558 tisíc divákov. Pre RTVS bola štedrovečerná rozprávka a najsledovanejším programom celého týždňa, druhým najsledovanejším programom bol Pacho, hybský zbojník s 486-tisíc divákmi a tretie Správy RTVS z 25. decembra, ktoré mali 476-tisíc divákov.
Viac ako pol milióna divákov (544-tisíc) mala aj česká komédia storočia S tebou ma baví svet, ktorú deň pred Štedrým večerom uviedla televízia Joj.
V rebríčku 12-54 si okrem už spomenutých programov pripísali sledovanosť nad 10 percentami aj nedeľná filmová premiéra z filmovej série o marvelovských superhrdinoch Doktor Strange, ktorú odvysielala televízia JOJ a rozprávka Na vlásku, ktorú uviedla poobede 24. decembra televízia JOJ.
Vysoká sledovanosť spravodajstva s informáciami o očkovaní
Na Slovensko prišlo v sobotu prvých 9750 dávok vakcíny. Ako prví budú očkovaní zdravotníci a pracovníci sociálnej starostlivosti či zamestnanci kritickej infraštruktúry a silových zložiek. Informácie priniesli televízie už v sobotu vo večerných spravodajských reláciách. Prvým Slovákom, ktorý vakcínu dostal, bol profesor Vladimír Krčméry, mnoho lídrov, vrátane prezidentky Zuzany Čaputovej, išlo príkladom a dali sa zaočkovať pred objektívmi médií.
Najviac divákov zo spravodajských relácií uplynulého týždňa mali nedeľné Počasie a Televízne noviny Markízy, ktoré sledovalo 734- a 729-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Viac ako 700-tisíc divákov mali tiež sobotné Televízne noviny, ktoré sledovalo 721-tisíc divákov.
V rebríčku 12-54 obsadili rovnako najvyššie tri priečky Televízne noviny Markízy, v sobotu 26. decembra si pripísali rating 13,2 percenta a podiel 28,7 percenta, v piatok a nedeľu dosiahli rating tesne pod 13 percentami a trhový podiel na úrovni 28,6 percenta.
Noviny TV JOJ mali v uplynulom týždni najviac divákov 25. decembra, kedy ich sledovalo 648-tisíc divákov. O deň neskôr, 26. decembra, si pripísali 637-tisíc divákov. Tretiu priečku v rebríčku najsledovanejšieho spravodajstva TV Joj obsadilo Najlepšie počasie so 626-tisíc divákmi.