Prístup divákov k novým filmom sa vplyvom pandémie Covidu-19 zásadne zmenil. Tento trend už sa zrejme nepodarí zvrátiť, povedal šéf spoločnosti Disney Bob Chapek na konferencii venovanej médiám, ktorú zorganizovala americká investičná banka Morgan Stanley.
"Spotrebiteľ je teraz zrejme viac nedočkavý než kedykoľvek predtým - obzvlášť potom, čo si užíval celý rok luxus, že si doma filmy pustí, kedykoľvek sa mu zachce," konštatoval Chapek. "Nie som si istý, že sa to zase vráti späť," dodal.
Jeho poznámky stoja za pozornosť o to viac, že Chapek riadi spoločnosť, ktorá pred pandémiou dominovala pokladniam kín. Chapek, ktorý na začiatku svojej profesionálnej kariéry strávil nezanedbateľnú dobu v divízii domácej zábavy, uviedol, že Disney bude naďalej experimentovať s predajom filmov online, prípadne s ich rýchlym presunom do streamovacích služieb.
"Nechceme samozrejme podraziť nohy uvádzaniu filmov v kinách," poznamenal Chapek. "Ale starý prístup, kedy už film nebol v kinách a stále ho nešlo vzhliadnuť doma, už nie je udržateľný," povedal.
Pred koronakrízou, ktorá kina zatvorila, mala spoločnosť Disney medzi filmovými distribúciami v roku 2019 najväčší podiel na trhu. Hoci sa kina začínajú v niektorých krajinách znovu otvárať, diváci sa do nich vracajú len pomaly.
Spoločnosť Disney a ďalšie hollywoodske štúdiá oddialili premiéru niektorých svojich filmov v kinách. Príkladom za všetky môže byť niekoľkokrát zmenené uvedenie poslednej bondovky Nie je čas zomrieť. Naposledy bola medzinárodná premiéra presunutá na 30. novembra. V niektorých prípadoch spoločnosti počas pandémie prikročili rovno k uvedeniu filmu prostredníctvom streamovacej služby, alebo na jeho predaj na internete.
Chapek, ktorý na čele Disney stojí od konca minulého februára, sa výrazne priklonil ku streamovacím službám, zvýšil investície do pôvodného obsahu a služby Disney podriadil tomu, ako chcú zákazníci programy sledovať.