Vojna na Ukrajine je v súčasnosti hlavnou politickou, mediálnou a spoločenskou témou nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Otvorený vojnový konflikt zvýraznil aj témy hybridnej vojny, dôležitosti overovania informácií či tému propagandy a cielených dezinformačných kampaní. Týmto témam sa venovala v prieskume agentúra Ipsos na reprezentatívnej vzorke 1 050 respondentov vo veku 18 – 65 rokov v dňoch 28. 2. až 1. 3. 2022 pomocou on-line zberu dát. Vzorka respondentov je reprezentatívna pre slovenskú populáciu podľa pohlavia, veku, regiónu a veľkosti miesta bydliska.
O vojnu na Ukrajine sa zaujíma 96 percent opýtaných. Najčastejším zdrojom informácií je televízne spravodajstvo. Vo vekovej skupine 45 - 65 rokov ho uviedlo až 80 percent respondentov. Respondenti najčastejšie čerpajú informácie z televízie ta3 a televízie Markíza. RTVS a JOJ nasledujú v tesnom závese. Často sledujú aj české televízne stanice, najčastejšie respondenti z Bratislavy (35 percent). Spravodajstvo v anglickom jazyku zase najčastejšie sledujú mladí respondenti do 26 rokov z Bratislavy.