Na obrazovky RTVS prichádza nová relácia Peniaze, ktorá má divákom pomôcť zrozumiteľnou a pútavou formou pochopiť súvislosti týkajúce sa rodinných financií a zorientovať sa v spleti nových zákonov, nariadení či vyhlášok. Moderátorkou i autorkou nového spotrebiteľského magazínu bude Helena Tomková.
Novinka Peniaze bude mať premiéru na obrazovkách Jednotky v utorok 4. mája o 22.25 hod. V trinásťminútovom magazíne s podtitulom Všetko, čo potrebujete vedieť o (svojich) peniazoch vysvetlí moderátorka spolu s odborníkmi divákom základné finančné témy a objasní aj nové opatrenia, ktoré pripravuje štát.
„Divákom prinesieme praktické rady a návody, napríklad pre čerstvých absolventov vysokých škôl, ktorí sa chcú dobre postarať o svoje budúce zárobky, ale aj pre celé rodiny. Venovať sa budeme aj tým, ktorí majú drobné biznisy, poradíme i malým podnikateľom a verím, že aj vďaka našim radám sa budú lepšie orientovať vo finančných otázkach,“ hovorí moderátorka Helena Tomková. Venovať sa bude napríklad aj porovnaniu hypoték, ako si odložiť splátky úverov či podať daňové priznanie.
„Verím, že nová relácia prinesie divákom RTVS zrozumiteľný pohľad na zložité finančné témy, ktoré boli, sú a budú vždy aktuálne, ako aj odpovede na častokrát nezodpovedané otázky v tejto oblasti. Moderátorke i celému tvorivému tímu držím palce, aby si relácia našla svojich stálych divákov,” povedal generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.
„Budeme veľmi radi, ak sa na nás budú diváci prostredníctvom nášho webu a sociálnych sietí obracať a posielať nám spätnú väzbu. Pýtať sa, čo je pre nich zaujímavé, čo by radi videli a čo by sa potrebovali dozvedieť,“ dodáva moderátorka Helena Tomková. V štúdiu budú hosťami aj známe osobnosti. V prvej časti prezradí herečka SND Diana Mórová, čo jej z finančnej stránky pomohlo zvládnuť náročnú pandemickú situáciu.
Helena Tomková pôsobila v minulosti, od roku 1998 do roku 2004, v televízii Markíza, kde moderovala dve vlastné relácie a pôsobila aj ako redaktorka v Televíznych novinách najmä na ekonomických témach. Po odchode si založila agentúru a začala sa venovať komunikácii s médiami a usporadúvaniu eventov.