StoryEditor

Analýza sledovanosti televízií: Športový jún bez prekvapení

14.07.2021, 17:45
Športové podujatia priniesli RTVS vysoké podiely na trhu. Na prekonanie komerčných televízií to však nestačilo.

Najsledovanejšou televíznou skupinou na slovenskom trhu bola aj v júni skupina Markíza, a to v oboch hlavných cieľových skupinách.

V komerčnej skupine 12-54 dosiahla 24,1 percentný podiel v rámci celého dňa a od trhovej dvojky – skupiny Joj – si držala odstup o 5 percentných bodov. V hlavnom vysielacom čase (19:00-22:00) bol odstup medzi komerčnými televíznymi skupinami nižší. Skupina Markíza dosiahla podiel na trhu 24,5 percenta a skupina Joj o 2 body menej.

V univerzálnom publiku 12+ boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe. V celodenných podieloch dosiahla skupina Markíza trhový podiel 21,8 percenta, o 2,6 percentného bodu viac ako skupina Joj. V hlavnom vysielacom čase si skupina Markíza pripísala podiel 23,5 percenta, o 1,2 bodu viac ako trhová dvojka. Obidve televízne skupiny si udržali svoju pozíciu na trhu napriek návratu športu na obrazovky RTVS.

Šport priniesol RTVS vysoké trhové podiely

RTVS napriek vysokej sledovanosti športových podujatí výkony komerčných televíznych skupín neprekonala. V celodenných podieloch si v univerzálnom publiku 12+ pripísala 17,6 percenta. V porovnaní s júnom 2018, kedy sa konal posledný futbalový šampionát v Rusku, zvýšila svoj trhový podiel o 1,6 bodu. Pre RTVS je júnový výkon najlepším za posledné roky. Podiel nad 17 percentami si naposledy pripísala v júli 2018.

V hlavnom vysielacom ča...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-07-12 11:00:35 - Feat.: 0 - Title: Finále futbalových majstrovstiev EURO 2020 si pozrelo vyše 600-tisíc divákov 02 - Modified: 2021-06-15 11:14:53 - Feat.: 0 - Title: Prvý zápas Slovenska na EURO 2020: Víťazný duel našej reprezentácie sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2021-06-15 05:01:47 - Feat.: 0 - Title: RTVS odvysielala prvé zápasy EURO 2020. Lídrom víkendu však bola televízia Joj 04 - Modified: 2021-06-04 10:19:12 - Feat.: 0 - Title: Analýza sledovanosti televízií: Sľubný vývoj hokeja bez rekordov a finále jarných projektov
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:29