O plánoch a komerčných očakávania RTVS od jesennej televíznej sezóny a o tom, čo bude so športovým okruhom, sme sa rozprávali s Igorom Slaninom, konateľom a riaditeľom spoločnosti Media RTVS.
Po minuloročnom výpadku športových podujatí sa stal tento rok rokom športu. Na obrazovky RTVS sa vrátili veľké športové podujatia, ktoré generujú najvyššie ratingy, ako hokejové majstrovstvá sveta, európsky šampionát vo futbale či letné olympijské hry. Ako sa to odrazí v medziročnom porovnaní po dopyte reklamy a sponzoringu?
Šport je pre RTVS a pre Media RTVS každoročne významným zdrojom príjmov. Sú roky športu, kde sa nám výnosy kumulujú a sú roky, kde je menej veľkých športových podujatí. Hoci sa všetky športové eventy presunuli z roku 2020 na tento rok, podarilo sa nám aj v uplynulom koronovom roku významnú časť výpadkov športových eventov dobehnúť na bežných reklamných príjmoch.
Predovšetkým od septembra sme sa celkom rozbehli napriek tomu, že veľa klientov u nás reklamu umiestňuje len pri športových eventoch. A ťažko nahradíte bežným vysielaním majstrovstvá sveta v hokeji, čo je z komerčného hľadiska významný zdroj príjmov. To sú nenahraditeľné brejky. Treba však povedať, že ani celoročné objemy príjmov zo športu nikdy nepokryjú náklady na vysielanie športu v RTVS. To sa dá uskutočniť len na globálnej úrovni.
A čo sa týka futbalového šampionátu a letných olympijských hier?
Futbalové EURO je z hľadiska príjmov druhým významným podujatím, no pri ňom nie sú dovolené sponzoringy okrem oficiálnych partnerov. Rovnako olympijské hry sú veľmi obmedzené sponzoringom, lebo licenzor sa vyjadruje ku každému jednému partnerovi. Takže gro príjmov pri EURO a olympiáde je hlavne z klasických reklamných brejkov, ale sponzoring je veľmi obmedzený.
Ako dopadli majstrovstvá sveta v hokeji v porovnaní s rokom 2019?
Nemáme ešte kompletne uzatvorené čísla, ale už teraz viem, že s výnosmi môžeme byť spokojní. Bol to pre nás úspech.
Napriek tomu, že sledovanosť nebola rekordná, aj keď bola, samozrejme,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.