Ako Metro integruje nového človeka do firmy? Čo všetko musí absolvovať?
Každý zamestnanec už pri nástupe prechádza obsiahlou fázou zoznamovania sa s chodom spoločnosti, ktorá mu pomôže nielen pochopiť a efektívne zvládať vlastné pracovné úlohy, ale aj pripraviť sa na neskoršiu možnosť postupu vo firemnej hierarchii. Samozrejme, vždy záleží na konkrétnej pozícii. Dôležité je, aby sa nováčik čo najskôr zoznámil s procesmi, ktoré sa ho bezprostredne dotýkajú.
Ako to bolo vo vašom prípade?
V mojom prípade to však znamená v krátkom čase preštudovať prakticky celú firmu, keďže ju mám reprezentovať navonok. Takže počas prvých týždňov putujem „z rúk do rúk“ a kolegovia mi vysvetľujú, čo ako chodí. A keď si ma nepodávajú oni, chodím za nimi ja, poťahujem ich za rukáv a vyzvedám. Prípadne sa zúčastňujem strategických porád, či tréningu priamo na ploche predajní Metro. V neposlednom rade k tomu patrí aj zoznámenie sa s bežným chodom predajne a osobný kontakt so zákazníkmi. Iba tak sa dá do detailov pochopiť podstata obchodného modelu Metro a to, aké výhody našim partnerom prináša. Veľmi príjemne ma pritom prekvapilo, že napriek veľkosti firmy je v nej skoro rodinná atmosféra - kolegovia nemajú problém prísť, porozprávať sa, vysvetľovať.
Prečo Metro zvolilo práve takúto stratégiu?
Cieľom je čo najefektívnejšie integrovať nového človeka do firmy a naliať mu do hlavy čo najviac informácií, ktoré bude v práci potrebovať. A keď sú tieto informácie z prvej ruky, o to lepšie sa človeku vpíšu do pamäti a o to prirodzenejšie s nimi dokáže narábať. Poviem príklad: dnes je veľmi aktuálna téma bezpečnosti potravín. Ak sa mám za Metro k tejto téme vyjadrovať, jeden spôsob by bol sedieť za stolom a telefonicky alebo mailom ťahať rozumy z kolegov zodpovedných za kvalitu, logistiku či služby zákazníkom. Druhý, a podľa mňa oveľa lepší spôsob je, že som si sám popreliezal celý obchod, jeho sklady, mraziaky, nakladacie rampy, porozprával sa s ľuďmi, ktorí v zázemí predajne pracujú. Ďalší deň som sa vybral na návštevu logistickej platformy a zažil som, ako sa prijíma tovar od dodávateľov a presmerúva do „stórov". To je najlepší spôsob ako pochopiť, čo sa s tovarom deje a aké opatrenia na zabezpečenie jeho kvality v praxi fungujú. Je to skúsenosť, ktorú nenahradí žiadna powerpointová prezentácia.
Aké sú vaše prvé aktivity, úlohy...
Už počas tejto zaškoľovacej fázy sa postupne zapájam do aktivít, ktoré s mojou prácou súvisia. Či už sa to týka prípravy mediálnych výstupov, zapájania sa do marketingového plánovania, či zoznamovania sa s ľuďmi v rôznych inštitúciách, s ktorými budem prichádzať do styku.
A vaše osobné ciele v rámci novej pozície?
Takou mojou osobnou misiou je značku Metro na Slovensku viac zviditeľniť a dať jej pozitívnu emóciu. Ukázať, že to nie je len nejaká nemecká firma so šiestimi modrými „barákmi" po celom Slovensku, ale že tie baráky sú miesto, kde naši biznis zákazníci nájdu spoľahlivého partnera. Partnera, ktorý je v každom regióne dobrým členom komunity - podporuje miestnych podnikateľov, pomáha im v rozvoji a popri biznise nezabúda ani na verejnoprospešné aktivity. Zároveň chcem poukazovať na jednu zo silných stránok spoločnosti: transparentnosť a silný dôraz na kvalitu potravín na celej ceste od ich výroby až po stôl koncového spotrebiteľa.
Zdroj: rm