Skupina J&T Real Estate chcela kampaňou zaujať. „Siahli sme po najprovokujúcejšej, no zároveň stále slušnej kampani, ktorú nám v rámci tendra oslovené agentúry ponúkli,“ tvrdí Korbačka.
S: Na kampaň pre projekt Panorama City ste vyhlásili tender, do ktorého ste oslovili viacero agentúr. Prečo ste vybrali práve takýto návrh?
Chceli sme niečím zaujať. Samozrejme, platí, že najviac zaujmete niečím, čo ľudí trápi. Preto sme siahli po najprovokujúcejšej, no zároveň stále slušnej kampani, ktorú nám v rámci tendra oslovené agentúry ponúkli. Kampaňou sme chceli vyvolať diskusiu o problémoch, ktoré Bratislava má, ale pre tých, ktorí budú bývať v Panorama City, prestanú byť zásadné. Teraz cez bigbordy upozorňujeme napríklad na dopravné zápchy, pokiaľ niekto bude bývať v Panorama City, tento problém mať nebude.
S: Vyznieva to ale ako politická kampaň...
Áno, presne, to bol náš cieľ. Informácie o tom, že zmizla krásavica na Dunaji alebo že parkovanie je v Bratislave na dlhé lakte, taký dojem vyvolávajú. Dokonca spoločnosť BigMedia, na ktorej bigbordoch sa reklama zjavila, nás informovala, že u ľudí kampaň vzbudila záujem. Pýtali sa, či už odštartovali kampane na voľbu župana alebo či vznikla nejaká nová politická strana a tá už dáva o sebe takýmto spôsobom vedieť.
S: Tender vyhrala agentúra Kaspen/Jung v.MATT. Ľudia z brandže to kvôli provokatívnosti skôr tipovali na Wiktor Leo Burnett. Ide o agentúru, ktorá pre skupinu J&T realizovala viacero kampaní. Hovorím napríklad aj o tej, v ktorej J&T Banka ďakovala iným finančným domom, že sa starajú o malé peniaze ich klientov, pričom oni sa môžu starať o ich veľké peniaze.
Robili sme tender, pričom sme si vytypovali štyri či päť reklamných agentúr. Tie zvyšné zvolili skôr klasický štýl, nás oslovila tá od Kaspenov.
S: Ale oslovili ste aj Burnettovcov?
Mená agentúr, ktoré sa zúčastnili na tendri, konkretizovať nebudem. Prezradím len to, že každá agentúra dodala dva až tri návrhy, takže bolo z čoho vyberať.
S: Vezmime do úvahy, že sa tendra zúčastnili, rovnako ako aj vaša dvorná agentúra MUW Saatchi, no nevyhrali ho. Prečo ste projekt nedali agentúre, s ktorou máte skúsenosti či už priamo vy alebo celá skupina J&T?
Poviem to takto... Chceli sme vyskúšať niečo nové. Taktiež som názoru, že reklamnej agentúre nemôžete dať pocítiť, že ste jej stály klient. Treba ich stále niečím burcovať, lebo iba potom prinášajú top návrhy.
S: Kampaň je zatiaľ v teasingovej fáze. Kedy odhalíte, že za tým stojíte vy a že ide o kampaň pre developerský projekt?
V deň spustenia predaja bytov, teda 1. marca.
S: Koľko ste do kampane investovali?
To konkretizovať nemôžem.
Kto je Peter Korbačka
Peter Korbačka (1971) – absolvoval Elektrotechnickú fakultu STU v Bratislave. Už od roku 1996 vrcholovo riadil realitnú divíziu skupiny J&T. Po reštrukturalizácii J&T Finance Group v októbri 2008 prevzal všetky realitné aktivity finančnej skupiny, ktoré sa majetkovo odčlenili do nového realitného holdingu J&T Real Estate Holding. V súčasnosti pôsobí vo funkcii predsedu predstavenstva tohto holdingu. Okrem developerskej činnosti holding zastrešuje aj profesionálne služby v oblasti manažmentu a správy nehnuteľností, komplexný výkon správy budov a financovanie projektov.
Zdroj: Petra Jamrichová