„Pamätám sa, že som pri prvých rokovaniach nahováral kamarátky, aby prišli ku mne domov a tvárili sa ako moje sekretárky,“ spomína na začiatky agentúry Effectivity jej majiteľ Daniel Abrahám.
Stratégie: Predstavte nám históriu a vznik vašej agentúry.
Daniel Abrahám: Predtým, ako bola založená agentúra Effectivity, som prešiel skutočne nezaplatiteľnou školou reklamného života, počas ktorej som sa dostal nielen k prvým skúsenostiam s reklamnými kampaňami a mediálnym plánovaním, ale kde som zároveň dosiahol prvé veľké úspechy. S dravosťou som sa už narodil, každý úspech som videl ako nakopnutie na ďalšie. Preto keď som mal pocit, že potrebujem väčší priestor, ako som videl u svojho posledného zamestnávateľa, prišlo k rozhodnutiu založiť vlastnú agentúru. Effectivity vznikla ako mediálna agentúra vo februári 2003. Vtedy som bol čerstvé 23-ročné ucho. Ale ani na sekundu som nezapochyboval o tom, že je to správny krok. Keď sa na to spätne pozriem, sám sa pousmejem. Ťažko si dokážem predstaviť, že by dnes za mnou prišiel 23-ročný chalan presviedčať ma na veľký biznis a uzavrel by som s ním obchod. Sídlom Effectivity bol vtedy jeden bratislavský byt. Pamätám sa, že som pri prvých rokovaniach nahováral kamarátky, aby prišli ku mne domov a tvárili sa ako moje sekretárky, kým ďalší kamaráti volali na pevnú linku v snahe ukázať klientovi našu akčnosť a pracovitosť. Rok nato sme sa už s prvými zamestnancami presťahovali do Starého Mesta na Heydukovu. Pribudli nám prví veľkí klienti ako Stredoslovenská energetika, Vaša stravovacia, Hartmann-Rico, Citibank a iní. Okrem mediálneho plánovania sme robili už aj eventy a grafické a kreatívne džoby. Vtedy náš Martin Mlynka s Lubom Slovákom naháňali ešte sami po Obchodnej ulici baby, aby šli robiť hostesky na akcie, ktoré sme organizovali, alebo išli na brigádu k nám do kancelárie obálkovať a štítkovať, čo sme potrebovali… Po dvoch rokoch nám už boli priestory malé a presunuli sme sa do nášho súčasného sídla na Rusovskej ceste. Bol to rok 2006 a my sme mali už 8 – 9 zamestnancov, nielen accountov a grafikov, ale aj kreatívcov. Bol to zároveň začiatok zmeny mediálnej agentúry Effectivity na reklamnú. Firma viditeľne rástla. Úžasnú podporu bolo cítiť aj zo strany mojich kolegov, ktorí rovnako ako ja prežívali všetky naše úspechy. Keď som zakúpil prvé firemné autá, baby pišťali na parkovisku od radosti. Neskôr náš tím posilnili aj skúsení kreatívci, ako je Fero Malík, Milan Cvečko a Vanda Herhonek, ktorí nielen odvádzali úžasnú prácu, ale dodali Effectivity aj navonok punc skúsenosti, ktorý sme potrebovali popri mladíckej priebojnosti. V roku 2008 sme mali už 35 zamestnancov. Vtedy sme získali našich TOP klientov Electrolux a aj Poštovú banku. Práve pre ňu sme prvýkrát robili veľkú ATL komunikáciu, keď sme vyhrali tender s konceptom marionet, ktorý robíme doteraz. V Poštovej banke sme vtedy na rovinu prezentovali, že aj keď sme zatiaľ takého veľkého klienta nemali, naša dovtedajšia práca mala viesť k tomu, aby sme klientov, ako je Poštová banka, raz získali. Poštová banka bola pre nás výzvou, ktorú sme nielen prijali, ale v ktorej sme zároveň aj úspešne obstáli.
Stratégie: Kde sa dnes nachádza vaša agentúra?
Daniel Abrahám: Minulý rok bol rokom veľkého tresku v Effectivity, keď sme prešli výraznými zmenami. Obrovským prínosom bolo získanie Juraja Šulíka, nášho kreatívneho riaditeľa, ktorý zastrešil prácu kreatívneho oddelenia spoločnosti a dokáže ho viesť a smerovať tak, ako to biznismen nevie. Práca v agentúre sa tým výrazne zefektívnila. Výsledkom je 6 vyhratých tendrov za posledný polrok a spustenie viacerých nových kampaní našich súčasných klientov. Zároveň intenzívne pracujeme aj na blížiacom sa spustení našej novej CI. Celý posledný rok len potvrdzuje to, že sme vyrástli a už dávno nie sme tou malou agentúrou, ktorou bolo Effectivity kedysi.
Stratégie: Vaša agentúra sa tento rok zúčastnila rebríčka TAAS a zaradila sa tak na 13. miesto medzi 18 reklamnými agentúrami. Ako hodnotíte myšlienku TAAS? Ste s výsledkom agentúry spokojný?
Daniel Abrahám: Myšlienka TAAS má pre nás určite zmysel a sme jej zástancami. Do oficiálnych auditorovaných hodnotení sme sa zapojili tento rok prvýkrát a už sa tešíme aj na ďalší rok, keď sa opäť zapojíme, a už teraz vieme, že výsledné čísla budú výrazne reprezentatívnejšie, ako sú v tomto poslednom rebríčku.
Stratégie: Započuli sme, že chystáte rozšírenie agentúry aj na ďalšie trhy...
Daniel Abrahám: Áno, pripravujeme otvorenie pobočiek v Prahe a v Mníchove. Už v predošlej otázke sme načrtli našu spoluprácu s klientmi v zahraničí. Vďaka otvoreniu nových kontaktných miest mimo Slovenska sa chceme dostať bližšie práve k týmto klientom. Nerád by som však predbiehal, takže podrobnejšie o tomto projekte trochu neskôr.
Ďakujem za rozhovor
Článok Z mediálky reklamka vo formáte PDF
Zdroj: Martin Mazag, Stratégie