Argentínsko-izraelská spolčnosť Dori Media má na konte niekoľko medzinárodných úspechov. Seriálový formát In Treatment o psychiatrovi a jeho sedeniach s pacientmi sa dostal do USA, ale aj na česko-slovenské HBO pod názvom Terapie. Shall We Kiss zase lokalizovalo HBO vo viacerých krajinách strednej a východnej Európy. A telenovela Date Blind (Ciega a Citas) získala cenu Rose d'Or (Zlatá ruža). Stratégie sa na veľtrhu NATPE v Budapešti rozprávali s viceprezidentkou predaja Dori Media Elenou Antonini o novinkách.
Čo nové ste priniesli na NATPE?
Tento rok máme veľa nového obsahu, keďže sme uzatvorili zmluvu s izraelským Channel 10, druhým najsledovanejším kanálom v krajine, a začlenili sme jeho lokálnu hranú tvorbu a formáty do nášho katalógu. Preto máme veľa noviniek. Game show, seriály ako Little Mom, Magic Malabi Express, šou Smart Face či Family Restart alebo talentové šou.
Čo z vášho katalógu sa najlepšie predáva?
Poslednú sezónu sa nám najlepšie predáva game show Smart Face, zo žánrov docu-reality a structured reality. V regióne strednej a východnej Európy je žiadaným žáner constructed reality, je po ňom dopyt. Máme niekoľko nízkorozpočtových formátov, v tomto momente ideálnych pre televízie v regióne.
Sú nižšie rozpočty na televíznu produkciu trendom?
Nie je to trend, ale skôr potreba. Snažíme sa uspokojiť dopyt, preto ponúkame takéto tituly. Región strednej a východnej Európy sa otvára týmto žánrom, príchod digitálnych kanálov všetko zmenil. Vznikajú nové stanice a viac programových okien. Nám sa núka viac príležitostí, i keď reklamný trh sa možno nemení k lepšiemu. Televízie hľadajú nové typy programov, nové žánre.
Dominujú viac hrané seriály alebo šou?
Obe sú populárne, ale dopyt je viac po "unscripted". Nákupcov hlavne zaujíma, čo máme nové medzi unscripted.
O čom je najpredávanejší formát Dori Media
Smart Face - game show, v ktorej moderátor kladie vedomostné otázky. Avšak súťažiaci, nájdení náhodne na ulici, nemôžu len tak odpovedať. Musia si nájsť niekoho, kto to zodpovie za nich. Ak nájdu hlupáka, majú smolu a vypadáva z hry. Formát vznikol v Izraeli, predal sa do Argentíny, Španielska, Veľkej Británie a podľa Rapid TV News cez Endemol na ďalšie trhy ako Dánsko, Poľsko, Francúzsko či Rusko.
Zdroj: Ivan Krasko