S: Na myšlienku vytvoriť novú sociálnu sieť pre rodiny s deťmi vás priviedla dnes už takmer 9 ročná dcéra Saška. Ako?
Ak by som mal byť stručný, bola veľmi smutná z toho, že keď nakreslila obrázok už zosnulému starkému, nemohla mu ho ukázať. Na vysvetľovanie, že sa na nás pozerá z nebíčka a obrázok určite uvidí, po chvíli reagovala slovami: „Tatino a nemohli by sme mu to poslať cez internet?“ A v tomto momente sa všetko začalo. Začal som rozmýšľať nad tým, že vlastne aj mne dennodenne blúdia v hlave spomienky na mojich rodičov, že takmer denne mi preblisne hlavou myšlienka, ako mohlo byť všetko inak, a že všetko by som vymenil, aby som ich mal aj s mojou o 4 roky mladšou sestrou Ninou späť. Sám pred sebou sa koľkokrát hanbím, že na nich síce myslím každý deň, ale na cintorín ísť „nejako nevychádza čas“. Doma mám dva metre vzdušnou čiarou od počítača fotoalbumy z ich mladosti, z doby, keď boli šťastní. Pri počítači som minimálne 2 – 3h denne a aj tak je to do skrine „ďaleko“. Ale ako by to bolo blízko, „mať ich v počítači“, stále „online“, aby na mňa dozreli, aby som im aspoň virtuálnou sviečkou vzdal úctu a poďakoval sa za ten čas strávený spolu...
S: Takže sieť je vlastne pre rodiny s deťmi, ale aj priateľov a najbližších, ktorí už medzi nami nie sú – aby sme si ich pripomenuli cez ich vituálne profily?
Ide o to, aby sme si mohli kedykoľvek „online“ pripomenúť všetko to veselé i smutné, ale hlavne potešiť sa z ich prítomnosti v profiloch a v našich srdciach.
S: V čom je Post2Heart iná v porovnaní s existujúcimi možnosťami, ktoré ponúkajú sociálne siete?
Hlavný rozdiel je v systéme rozšírenej identity používateľa. Každý náš používateľ si môže vytvoriť okrem svojho vlastného profilu aj takzvaný Virtuálny profil. To znamená, že ak má napríklad obľúbený televízny seriál alebo speváka, môže si založiť a spravovať jeho virtuálny profil, na ktorý môže on ale aj ostatný členovia siete pridávať príspevky, videá a podobne. V ostatných sociálnych sieťach niečo podobné nie je možné. Museli by ste mať vytvorených viacero profilov a pre každý profil musíte mať inú mailovú adresu. Nehovoriac o komplikácií s prihlasovaním na rôzne účty na jednom počítači naraz.
S: Aké funkcionality „navyše“ teda ponúkate?
Snažili sme sa vytvoriť P2H tak, aby ľudia na jednej strane mali k dispozícii všetky štandardné základné funkcionality a informácie, aké sú bežné na väčšine sociálnych sietí, ale popritom im ponúknuť nové možnosti, ako napríklad: fotorámik, vytváranie Virtuálnych profilov v „Nebi“ aj na „Zemi“ či už pre svojich blízkych, svoje symboly, domácich miláčikov, alebo veci, kde sa budú môcť spájať do fanklubov a záujmových skupín týchto Virtuálnych profilov. Napr. funkcia Post2heaven – je absolútne súkromná, nikto a nikdy okrem užívateľa k nej nebude mať prístup, môže ju využívať ako aj denník, administrácia pre deti – môže pomôcť rodičovi naučiť dieťa zodpovednému zdieľaniu informácií o sebe, zároveň sú tu verejné chatovacie miestnosti a mnoho ďalších možností. Inak povedané, snažili sme sa vybrať to najlepšie čo je na sociálnych sieťach, pretože na každej niečo chýba a spojiť to do jedného celku, k tomu pridať nebo a zem a vytvoriť tým priestor, kde užívateľ nemusí mať zapnuté „tri“ rôzne okná, lebo v jednom má priateľov, v druhom má rodokmeň, tretím kontroluje dieťa, atď.
S: Do akej mieri chcete byť globálni?
Cieľom je, aby si každý užívateľ našiel na P2H to, čo ho zaujíma, čo potrebuje, alebo čo mu robí radosť, snažiť sa priviesť v dnešnom uponáhľanom svete ľudí aj na iné myšlienky, viac prepojiť rodiny a ľudí, ktorí sú si blízki. Máme záujem nájsť si v globálnom meradle svojich užívateľov a priaznivcov, najbližšie sa chystáme pridať jazykové mutácie: japončina, čínština, kórejčina, hindu, arabčina a portugalčina...
S: Aký vývoj registrácií zaznamenávate?
Najčastejšie máme zatiaľ registrácie v rámci Európy, hlavne z krajín v ktorých jazykoch je už P2H preložená, taktiež sa ako veľmi zaujímavý javí trh okrem ázie v Austrálii, latinskej a severnej Amerike, to však súvisí aj s jazykovými mutáciami a s načasovaním spustenia kampane v týchto krajinách, tieto oblasti sú našou prioritou.
S: Čo pripravujete, aké ďalšie cieľové skupiny plánujete osloviť?
Tu by som nechcel predbiehať a hlavne prezrádzať, máme pripravené množstvo nových funkcionalít, z ktorých časť už je vo vývoji, ktorý pre nás rieši spoločnosť Brown s.r.o., takže užívatelia sa určite majú na čo tešiť. Budeme ich spúšťať postupne, spolu s nárastom počtu užívateľov na P2H. Najbližšie budú spustené online Hry a ku koncu roka bude spustená aj nová funkcia „Rodokmeň“, kde si budú môcť užívatelia vytvoriť rodokmeň svojej rodiny, ale taktiež chovatelia a milovníci zvierat napríklad rodokmene pre svoje chovy
S: Poskytujete v rámci P2H aj reklamný priestor?
Reklama je pre nás druhoradá záležitosť, čím sme vo svete sociálnych sietí dosť unikátni. Keď sa pozriete na ostatné siete, zistíte, že sú až nápadne dobre optimalizované na biznis a šírenie reklamy. Či už z hľadiska zobrazovania reklamných bannerov alebo nenápadného podsúvania reklamy cez rôzne firemné profily. Niektorí túto otvorenosť začali zneužívať. Stačí si spomenúť na prešpekulovaných „podnikateľov", ktorí všetkým sľúbili, že za „like" a zdieľanie získajú značkový notebook. Keď sa im podarilo tak získať dostatočné množstvo fanúšikov stránky, predali ju inej firme a tá ju použila na reklamné účely. Existujú dokonca programy, ktoré slúžia na načasovanie umiestňovania reklamných príspevkov na „stene". My pôjdeme úplne opačnou cestou. Nechceme tu vytvoriť len ďalšiu podnikateľskú platformu. Našou hlavnou cieľovou skupinou sú a aj budú rodiny s deťmi.
Reklamu poskytujeme sprostredkovane cez Google, ale máme vytvorený aj vlastný reklamný priestor, ktorý budeme predávať záujemcom s tým, že budeme vyberať podľa vhodnosti pre skupinu našich užívateľov ale taktiež budeme zdarma poskytovať reklamný priestor napríklad pre múzeá, Zoologické záhrady a rôzne obdobné vzdelávacie, príspevkové/rozpočtové organizácie a inštitúcie, čím chceme podporiť rodičov a ich deti v tom, aby menej navštevovali napr. cez víkendy obchodné domy a viac chodili s deťmi do múzeí, prírody a podobne.
Zdroj: rm