StoryEditor

Chceme byť najatraktívnejším domácim obchodným reťazcom

06.12.2013, 10:22
Tak predstavil strategický cieľ obchodného reťazca TERNO Peter Seidner, obchodný riaditeľ, ktorý médiám síce rozhovory nedáva, pre Stratégie však urobil výnimku a prvýkrát poodhalil vízie značiek TERNO Center, TERNO aj Moja SAMOŠKA.

S: Po vstupe spoločnosti Condorum do reťazca TERNO Slovensko na konci minulého roka a v auguste 2013 do spoločnosti Diligentia, ktorá prevádzkuje sieť predajní Moja SAMOŠKA, sa začala meniť aj stratégia siete. Skôr než k nej prejdeme, priblížme si existujúci a relatívne mladý koncept Moja SAMOŠKA.

Moja SAMOŠKA je odborný zámer, ktorý sa uchytil a funguje. Štyri roky sme analyzovali trh, hľadali priestor, definovali pozíciu a dizajnovali jej koncept. Dnes, po viac ako dvoch rokoch fungovania, môžeme hovoriť o úspešnom koncepte optimalizovaného supermarketu, ktorý naši zákazníci akceptujú.

 

S: Moja SAMOŠKA sa pozicionuje ako cenovo agresívna, čerstvá a blízko...

Áno. Sú to malé predajne, ktoré sa cenami vyrovnajú doposiaľ úspešným nadnárodným reťazcom, dokonca máme kategórie, kde sme v cene lídrami. Poskytujú výhodný a zároveň blízky nákup. Ponuka je relatívne jednoduchá a nastavená tak, aby obsiahla základné preferencie spotrebiteľa pri dennom nákupe za najvýhodnejšiu cenu. Samozrejme, sú tovarové skupiny, kde je sortiment prirodzene širší – napríklad mliečne výrobky, ovocie, zelenina, cukrovinky, chlieb a pečivo. Na ploche 200m2 obchodu ponúkame približne cca 4-tisíc položiek.

 

S: Aký je typický zákazník reťazca Moja SAMOŠKA?

Je to denný zákazník, ktorý realizuje menší nákup za rovnaké ceny ako má konkurencia, niekedy aj nižšie. Chodí pravidelne, má to blízko, nakúpi pomerne rýchlo a nájde všetky bežne nakupované potraviny či doplnkový tovar. Značku Moja SAMOŠKA akceptujú aj mladí, čo nás príjemne prekvapilo.

 

S: Dnes má Moja SAMOŠKA 67 predajní, aké sú vaše plány so sieťou z pohľadu lokácií a počtu predajní?

Do konca roka 2014 chceme mať otvorených 80 predajní. Doteraz sme sa sústredili najmä na Bratislavu, našou ambíciou je smer stredné a východné Slovensko. Nedávno sme otvorili už 4 predajne v Banskej Bystrici a chystáme ďalšiu expanziu.

 

S: Moja SAMOŠKA je len jedna z vašich troch strategických línií.

Áno. Druhou je supermarket TERNO a treťou, pre nás úplne novou líniou, je veľký formát potravinového obchodu na taliansky spôsob TERNO Center. Bude hlavne o atmosfére trhu, veľkých lahôdkach a špecialitách. Viac informácií však v tejto chvíli nemôžem povedať. Snáď len to, že takto upravíme všetkých päť veľkých TERNO predajní.

 

S: Novou stratégiou TERNO je byť najvýhodnejší obchodný reťazec z pohľadu ceny.

Klasické TERNO má dnes okolo 10-tisíc položiek, veľké TERNO až 20-tisíc. Kým doteraz sa cenovo vyrovnávalo skôr konkurencii supermarketov, dnes sa v niektorých tovarových skupinách snažíme približovať až k diskontom. Berieme do úvahy priemernú cenu na Slovensku a razíme agresívnejšiu politiku v tom, že sa skôr tlačíme k nižším cenám, k čomu smeruje aj naša pripravovaná vlastná značka, ktorú podporíme kampaňou začiatkom budúceho roka.

Viac sa dočítate v novembrových Stratégiách.

 

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 08:13