StoryEditor

O čom bude Zaraguza?

29.11.2009, 23:00

Slovo Zaraguza sa prvýkrát objavilo na plagátoch a tričkách na našej konferencii Internet je sexy a je to názov novej digitálnej agentúry.

Stratégie: Skúste pár vetami predstaviť agentúru, dôvody jej vzniku a prvé reakcie brandže.

Tibor Tarábek: Potreba vzniku Zaraguzy vzrástla úmerne s pribúdajúcimi požiadavkami klientov na online marketing, ktoré sa odlišovali od požiadaviek na klasickú reklamu. Marketéri potrebujú funkčné riešenia v online prostredí, a preto si vyžadujú spoluprácu s ľuďmi, ktorí vedia nielen prinášať nápady, ale poznajú aj technológie. Ak niekto nevie, ako sa dajú využiť napr. Facebook aplikácie, tak v kampani nevyužije ich potenciál. Zaraguzu tvoria „ideamakers a technology geeks“, ktorým sa spojila práca a hobby. Okrem komunikačných nápadov dokážu pomôcť aj predaju, napr. úpravou a optimalizáciou webu, aby sa jeho návštevníci menili na zákazníkov. Všetko sú to online ľudia vrátane accountov. Názov Zaraguza vznikol spojením dvoch slov, ktoré by sme mohli preložiť ako TVORIŤ a UPOZORŇOVAŤ. Okrem vlastnej tvorby komplexných digital riešení o online reklame blogujeme, tweetujeme, prednášame a robíme školenia pre firmy.

Stratégie: Kto sú kľúčoví hráči v Zaraguze?

Tibor Tarábek: Uvedomovali sme si, že online komunita má iné „hviezdy“ ako klasická reklama. Preto u nás pracuje aj napr. Michal „MusHo“ Šimkovič, jeden z najvýraznejších talentov slovenského webdizajnu. Kreatívne výstupy agentúry sa vytvárajú pod vedením Michala Pastiera. So štyrmi desiatkami cien za kreativitu a efektivitu kampaní, na ktorých pracoval, patrí medzi našich najoceňovanejších reklamných tvorcov. Dlhoročné skúsenosti s online marketingom k nám zo zahraničia priniesla Judita Víghová, ktorá sa stará o komunikáciu s klientmi a denne spolupracuje s našimi ďalšími kreatívcami, programátormi klientskej a serverovej strany aplikácií. Firmu vedie Tibor Tarábek ako výkonný riaditeľ, ktorého ste mohli poznať aj ako riaditeľa spoločnosti Microsoft Slovensko.

Stratégie: Majiteľmi Zaraguzy je z veľkej časti manažment reklamnej agentúry Istropolitana Ogilvy. Aký bude vzťah oboch firiem? Plánuje Istropolitana využívať Zaraguzu ako „svoj“ digital department alebo budú obe firmy posôbiť na trhu nezávisle?

Tibor Tarábek: Nebolo by dostačujúce ani by nenapĺňalo kreatívnych tvorcov Zaraguzy, keby bola chápaná len ako digital department Istropolitany. Zaraguza má hneď od začiatku svojich vlastných online zákazníkov a obidve firmy pôsobia na trhu nezávisle. Samozrejme, synergia oboch firiem je veľmi vítaná a v mnohých prípadoch bude Zaraguza fungovať ako „dvorný dodávateľ onlinu“ pre Istropolitanu.

Stratégie: V čom chcete byť iní, lepší než iné podobné digitálne agentúry?

Tibor Tarábek: Iní môžu mať programátorov, my máme aj špičkových marketérov. Výhodou Zaraguzy je, že spája kreativitu reklamných agentúr, tvorbu a šírenie mediálnych príbehov PR agentúr s využívaním technológií IT spoločností. Dokážeme priniesť komplexnú online komunikáciu od nápadu cez realizáciu až po optimalizáciu webov a microsites. Digital Branding aj Performance Marketing. Pomáha nám to, že v čase hospodárskeho útlmu firmy nechcú riskovať a idú priamo za svojimi spotrebiteľmi. A tí sú čoraz viac online.

Stratégie: Máte už za sebou zaujímavý projekt pod vlajkou Zaraguzy?

Tibor Tarábek: V čase odpovedania na tieto otázky finalizujeme 5 online kampaní pre našich klientov a 6 pre klientov Istropolitany. Aktívne v nich využívame naše schopnosti naprogramovať Facebook aplikáciu, advergame, využívať virálny efekt videoobsahu, optimalizovať landing page, navrhnúť kreatívnu microsite, alebo dokonca celý portál. Popritom pripravujeme redizajn dvoch známych e-shopov a spolupracujeme na správe rôznych skupín na Facebooku, ktoré majú viac ako 200 000 členov.

Ďakujem za rozhovor.

 

Zdroj: Martin Mazag, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. december 2025 22:43