Viceprezident Google pre rozvíjajúce sa trhy vie, ako by mohlo Slovensko podporiť export.
Patrí Slovensko, pokiaľ ide o internet, k rozvíjajúcim sa trhom?
Určite áno. Osobne si myslím, že sem Google prišiel neskoro. Mali sme tu byť o rok, rok a pol skôr, ak nie ešte viac.
V čom sú tie medzery?
Pozrite sa, všade existuje nejaký miestny trh, miestna ekonomika. Slovensko podľa môjho názoru využíva internet veľmi dobre, ale veľká časť, z ktorej by mohlo Slovensko ťažiť, je to, že internet je globálny. Náš biznis sa nedá budovať najprv v jednej krajine a potom v druhej. A pretože je globálny, tak aj veľká časť ekonomiky môže byť tvorená najmä na internete, tu mám na mysli najmä export či turizmus. V tomto smere si myslím, že Slovensko pre seba nerobí dostatočne veľa a malo by viac využívať možnosti internetu.
Napríklad?
Počas jedného dňa na Slovensku som sa stretol s viacerými zástupcami slovenských antivírusových spoločností. Máte tu tak veľa „success“ príbehov, teda úspešných firiem, ktoré sú dnes vo svete skutočne rešpektované. Ale máte tu aj veľa dobre rozbehnutých mladých startupov. Osobne si myslím, že potenciál, ktorý zo Slovenska vychádza, je oveľa väčší ako úspechy, ktoré ste doposiaľ dosiahli a ktoré sú vidno.
Pokračovanie interview nájdete v októbrových Stratégiach.
Zdroj: hn

