S: V čom konkrétne spočíva repozicioning Mediatelu?
Spoločnosť Mediatel bola pred 20 rokmi prezentovaná najmä značkou Zlaté Stránky. Momentálne má meno ako marketingová agentúra, ktorá je schopná zabezpečiť pre podnikateľov marketingovú on-line prezentáciu. Repozicioning Mediatelu spočíva vo vnímaní spoločnosti ako „mediálneho domu“, ktorý vie zákazníkom zabezpečiť komplexné marketingové služby od on-line až po výrobu a tlač vizitiek či letákov.
S: Čo všetko zabezpečujete pre podnikateľov, čo je cieľom Mediatelu?
Už 20 rokov pomáhame malým a stredným podnikateľom. Ako jediná spoločnosť na slovenskom trhu dokážeme optimalizovať firemnú komunikáciu v tradičných aj elektronických médiách. Vďaka príslušnosti k silnej medzinárodnej skupine, pôsobiacej v 12 európskych krajinách, máme prístup k najmodernejším technológiám a informáciám zo zahraničných trhov. Máme silné lokálne zázemie a bohaté skúsenosti. Naša databáza firemných zákazníkov obsahuje viac ako 250-tis. kontaktov. Pre klientov máme viac ako 105 produktov, z čoho 80 % je cielených on-line, vytvorili sme a spravujeme viac ako 1 200 webových stránok, sme partnerom spoločnosti Google a len minulý rok sme pre našich klientov spravovali viac ako 730 kampaní.
S: Donedávna bol Mediatel spojený aj s českým vedením a spoločnou pozíciou na českom a slovenskom trhu. Čo prináša klientom a zákazníkom Mediatelu odčlenenie sa od našich susedov?
Predovšetkým ide o väčšiu identifikáciu so slovenským trhom. Naša spoločná história a geografická blízkosť môžu zvádzať k paušalizovaniu, ale realita na marketingovom trhu zasa až taká podobná nie je. Svedčí o tom aj samotný pomer, v akom sa používajú vyhľadávače v SR a ČR.
S: Spomeňme hlavné míľniky Mediatelu od svojho vzniku?
Všetci si pamätáme časy Zlatých stránok. Veľký žltý katalóg s telefónnymi číslami, ktorý ležal pri telefónoch. Už v roku 1998 sme boli on-line, išlo o WAP služby (začiatok internetových služieb). V roku 2000 boli Zlaté stránky dostupné plne on-line, čím sme našim klientom poskytli rozšírené prezentácie ich spoločností. Od roku 2009 sme plne funkční aj v mobiloch, a to pre iOS a Android v aplikácii zlatestranky.sk. Z dnešného pohľadu si teda klient vie informácie nájsť cez aplikácie, on-line, ale tiež v tlačenej podobe. Naším cieľom je neobmedzovať klienta v prezentácii, aby mohol všetkými dostupnými kanálmi získavať nových zákazníkov. Momentálne zlatestranky.sk získali nový dizajn, ktorý je aj responzívny a ešte viac prispôsobený užívateľom. V nových Zlatých stránkach môžu klienti vyjadriť svoj názor na služby, produkty či spoločnosť. Hodnotiť môžu aj v aplikácii Zlaté stránky. Firmy takto môžu získavať pozitívne recenzie, a tým sa lepšie prezentovať potenciálnym klientom. Budúcnosťou Zlatých stránok je pre mňa ustavičné rozširovanie služieb pre firmy aj užívateľov, či už v elektronickej, mobilnej, alebo tlačenej podobe.
S: S akými novinkami prichádzajú Zlaté stránky?
Spomínal som už viacero noviniek, ktoré prinášame pre našich klientov či užívateľov. Okrem toho sa naši klienti a ich zákazníci môžu tešiť na novú funkcionalitu pridania zliav a prezentácie produktov či služieb, ktoré si budú vedieť spoločnosti dopĺňať sami. Nezabúdame ani ľudí, ktorí radi čítajú. Pre nich je určený magazín, ktorý pracovne voláme „Mini zlaté stránky“, kde si budú môcť nájsť lokálnu spoločnosť, ale zároveň si prečítať aj článok a dozvedieť sa zaujímavé novinky z okolia. Firmám teda poskytneme ďalšie možnosti prezentácie, napríklad formou PR článkov, bannerov či plošnej inzercie. Ďalej nás čaká update už existujúcich (Kde jesť a piť, Chcem taxi, Nočné stránky, Zdravotnícky sprievodca) a vývoj nových mobilných aplikácií, ktoré ľuďom pomôžu rýchlo sa zorientovať napríklad v nečakaných situáciách. Pripravujeme však aj projekty, kde sa chceme stretnúť priamo s podnikateľmi, napríklad formou prednášok či workshopov, a pomôcť im v ich podnikateľských aktivitách.