StoryEditor

Klientov NEMUSÍM presviedčať

27.10.2008, 23:00

Po tom, ako precestoval kus sveta, rozhodol sa do najväčšej križovatky na Slovensku osadiť najväčšiu obrazovku. Dnes sa jeho meno spája aj s novým projektom – so sieťou 200 obrazoviek v obchodných centrách. Ako sám tvrdí, nemá zatiaľ nesplnený sen. Čo ešte na seba prezradil Peter Matuška?

Stratégie: Prezradíte, čím všetkým ste vo svojej kariére prešli, kým sa vaše meno spojilo so spoločnosťou Medias a najväčšou veľkoplošnou obrazovkou na Slovensku?

Peter Matuška: Pracoval som na obchodnom oddelení v spoločnosti, ktorá je lídrom na trhu informačných technológií. Neskôr som sa stal riaditeľom obchodnej divízie distribučného predaja, ktorý bol zameraný na počítačové produkty, špeciálne na zobrazovaciu techniku. Vtedy som sa prvýkrát stretol s marketingom, zastrešoval som všetky aktivity a prípravu. Neskôr som prestúpil do distribučnej spoločnosti, ktorá nás odkúpila.

Stratégie: Prečo práve outdoor a prečo práve obrazovka?

Peter Matuška: Chcel som priniesť na náš trh niečo nové. Niečo, čo už dávno vo svete funguje a chcel som, aby to bolo aj u nás.

Stratégie: Uvažovali ste aj nad inou alternatívou podnikania v čase, keď vznikla myšlienka osadiť na športovú halu na Pasienkoch velikánsku obrazovku?

Peter Matuška: Skôr sme uvažovali nad viacerými lokalitami umiestnenia, ale nakoniec sme zostali pri myšlienke osadiť obrazovku k najväčšej križovatke na Slovensku, aby sme dokázali zasiahnuť čo najviac ľudí.

Stratégie: Spomeniete si ešte, čo bolo na tomto projekte najťažšie? Nakoľko je z vášho pohľadu slovenský trh otvorený takýmto projektom?

Peter Matuška: Najťažšia bola pre mňa komunikácia s úradmi, pretože nemám rád byrokraciu. Toto bolo to najťažšie, čím som musel prejsť.

Stratégie: Teraz s odstupom času, prezraďte: Išli by ste do toho znova?

Peter Matuška: Samozrejme, išiel by som do toho znova. Už len kvôli pozitívnym ohlasom našich klientov.

Stratégie: Čo iné by ste robili, keby vás neočaril svet out-of-home?

Peter Matuška: Cestoval by som po svete tak ako predtým.

Stratégie: Ako by ste presvedčili tých, ktorí si ešte stále myslia, že ísť do televízie alebo do printov je ten najúčinnejší spôsob, ako komunikovať so zákazníkom?

Peter Matuška: Nepotrebujeme ich presviedčať. Stodvadsať klientov za prvý rok hovorí samé za seba.

Stratégie: Reklamné obrazovky sa aj na slovenskom trhu pomaly udomácňujú, ale podľa vyjadrenia viacerých z brandže nastavenie ich sietí ešte stále nie je celkom optimálne, akoby sa dialo tak trochu intuitívne.... Aj na adresu vašej obrazovky na Pasienkoch zazneli pochybnosti, že je to síce efektné, ale splní to reálne klientovi aj účel? Ako by ste na tieto pochybnosti zareagovali?

Peter Matuška: Spýtam sa ja. Ktorí ľudia z brandže majú právo sa vyjadrovať k otázke digitálnych médií? Však žiadnu digitálnu sieť úspešne neprevádzkujú. Len sa domnievajú o efektívnosti tohto média. Jediní, ktorí majú právo sa vyjadrovať k efektívnosti média, sú klienti. A v tomto smere sú naši klienti spokojní.

Stratégie: Minulý rok to bola spoločnosť Videoboard, ktorá prišla s myšlienkou, že prevádzkovatelia ako vy (teda takí, ktorí vlastnia jednu-dve obrazovky) by sa mohli formou ich softvéru akoby „spojiť“ a predávať sieťovo. S odôvodnením, že klient si skôr objedná celú sieť ako jednu obrazovku. Ako hodnotíte túto aktivitu? Súhlasíte s tým, že sieť sa predáva jednoduchšie ako jedna plocha?

Peter Matuška: Súhlasím s tým, že sieť akéhokoľvek typu média sa veľkým klientom ľahšie ponúka ako samostatné plochy. Je pravda, že sme boli oslovení viacerými spoločnosťami, ktoré sa snažia prevádzkovať podobnú sieť, ale nedohodli sme sa s nimi. Pretože ani jedna z týchto spoločností neprevádzkuje plne funkčnú a homogénnu sieť, ktorá by vyhovovala nám a našim klientom. Dnes sme v stave, kedy si môžeme vyberať a tento stav by sme si chceli, samozrejme aj naďalej udržať.

Stratégie: Predčasom prenikli informácie o tom, že už to nebude len jedna veľkoplošná obrazovka, že Medias sa chystá prevádzkovať sieť reklamných obrazoviek.....? S akými ambíciami idete do tohto biznisu?

Peter Matuška: Áno, pripravujeme spustenie novej reklamnej siete. Naším cieľom je ponúknuť nášmu klientovi celoslovenskú digitálnu sieť, ktorá bude konkurovať „instorovým citylightom“. Časom chceme, aby naše médium bolo pri plánovaní kampane primárnym médiom v out-of-home, k čomu je so svojimi vlastnosťami predurčené.

Stratégie: Prezradíte, o akú instorovú sieť ide?

Peter Matuška: Do siedmich nákupných centier umiestnime takmer dvesto kusov 42-palcových LCD obrazoviek, pričom v každom nákupnom centre bude strategicky umiestnených v uličkách 20 až 40 obrazoviek.

Stratégie: Čo bude vašou konkurenčnou výhodou v porovnaní s už existujúcimi sieťami tohto druhu?

Peter Matuška: Týchto výhod je nepomerne dosť − umiestnenie, kvalita, množstvo, zásah, vizibilita, stratégia predaja, cena. Toto všetko spolu s tímom ľudí, ktorí sa danej problematike dlhodobo venujú, je vopred odsúdené na úspech. Najväčšou výhodou ale je, že klient nebude mať žiadne produkčné náklady s tlačou a výlepom. Oproti plagátom ušetrí neuveriteľné náklady. Dokonca nemá náklady ani s výrobou spotu. Dokážeme ho bezplatne navrhnúť aj vyrobiť. A čo viac. Môže osloviť spotrebiteľa pri nákupnom rozhodovaní, priamo v nákupnom centre.

Stratégie: Spoločnosť Medias je na trhu pomerne krátko – v porovnaní so stálicami slovenského sveta out-of-home, ktoré tu pôsobia aj viac ako 15 rokov. Ako vás prijali už dlhoroční hráči na trhu?

Peter Matuška: Sme mladá firma, a tak sa aj správame. Sme asertívni. S firmami, ktoré ponúkajú statické médiá, sa neporovnávame. Tieto médiá sú absolútne neporovnateľné. Sú odlišné a s nadstavbami fádne. Okrem toho naše médium ponúka oveľa viac možností. Sme ako televízia pre zákazníka. V tom spočíva náš ďalší rozdiel. Rozdiel medzi pojmom divák a zákazník.

Stratégie: Prezradíte vaše životné krédo?

Peter Matuška: Pokoj, ticho a pohoda sú niekedy viac ako víno. A možno ani nie.

Stratégie: Čo robíte, keď nepracujete?

Peter Matuška: Pijem víno alebo hrám squash, niekedy aj naraz.

Stratégie: Kedy budete spokojný, predáte firmu a budete sa venovať napríklad golfu?

Peter Matuška: Zatiaľ som o tom neuvažoval, ale keby som nemal túto firmu, nebol by som v živote spokojný.

Stratégie: Váš (zatiaľ) nesplnený sen?

Peter Matuška: Toto je najťažšia otázka, akú ste mi dali. Ale, ako nad tým premýšľam, tak nemám žiadny nesplnený sen.

Ďakujem za rozhovor.

Celý článok vo formáte PDF je na stiahnutie k dispozícii tu.

Zdroj: Nataša Navrátilová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 04:12